دیدار مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با وحید جلال زاده

دکتر سعید فریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات و موانع به وجود آمده در امر صدور و تمدید مجوز برای متقاضیان مراکز مشاوره استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ در این دیدار دکتر فریور با بیان اینکه قانونگذار در ماده ٢۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰ که در ماده ۱۲۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه تنفیذ شده و همچنین در جز ٨بند پ ماده ٥٧ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب سال ۹۵ این تکلیف را برای سازمان بهزیستی مقرر کرده است که این سازمان در ١٢ مورد پروانه تأسیس و مجوز فعالیت صادر کند، گغت: یکی از این موارد مربوط به صدور مجوز برای مراکز روانشناسی و مراکز خدمات مشاوره اجتماعی و روانشناختی است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۰ مرکز غیر دولتی مشاوره دارای مجوز از بهزیستی استان فعالیت می کنند ولی با توجه به اینکه اخیرا سازمان بهزیستی کشور و سازمان روانشناسی توافق نموده اند که صدور وتمدید مجوز برای متقاضیان توسط بهزیستی منوط به اخذ پروانه اشتغال فردی و شماره نظام روانشناسی باشند این تصمیم با توجه به زمانبر بودن فرآیند اخذ پروانه اشتغال فردی از نظام روانشناسی باعث نارضایتی متقاضیان شده است. 

همچنین در این دیدار جلال زاده، ضمن تاکید بر نقش تشکل های صنفی و تخصصی در تایید فعالیت مراکز ، آمادگی خود را جهت رفع موانع موجود فی مابین دو سازمان متولی اعلام کرد.

گفتنی است در ادامه سایر مشکلات بهزیستی از جمله مشکل اعتبار مرکز نگهداری درمان معتادان متجاهر موضوع ماده ۱۶ به سمع این نماینده خانه ملت رسید.

کد خبر 33073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد