نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

مدیر کل بهزیستی استان در جهت مراسم افتتاح همزمان ۲۴۰۰مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیر کل بهزیستی در این نشست گفت در استان ۴۸ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت حدود ۲۰هزار نفر مستمری از سازمان دریافت میکنند و با توجه به این واگذاری امورات در بند ۴ ماده ۲۶ که الگویی در جهت تاسیس مراکز غیر دولتی مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی می باشد تا مددجویان با تاسیس این مراکز از خدمات بهره مند شوند

وی گفت:تاسیس مرکز خدمات بهزیستی از ۲۰سال پیش جز برنامه های دولت بوده و تا کنون به بهره برداری نرسیده بود که با تلاش دولتمردان این کار در دولت تدبیر و امید عملیاتی گردید. مهدی دیناری افزود:این مراکز دارای محورهای مختلفی از جمله در بحث مشارکتهای مردمی و کمکهای نقدی و غیر نقدی به جامعه هدف از مهمترین برنامه های تاسیس مراکز مثبت زندگی است.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه خاطر نشان کرد محله محوری و توزیع مراکز مثبت زندگی و دسترسی بهتر و آسان تر در جهت کم کردن مراجعان جامعه هدف به ادارات بهزیستی استان و شهرستانها  و تسهیل پذیری و دسترسی سریع و کاهش ترافیک و آلودگی هوا را از مهمترین برنامه های تاسیس مراکز می باشد.

مهدی دیناری افزود: برنامه های این مراکز بیشتر خانواده محوری است که پرونده های مدد جویان بصورت فیزیکی حذف  و خدماتی که ارائه می شود به سمت خانواده محوری سوق داده  می شود.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین محور برنامه این مراکز استفاده از ظرفیت برنامه الکترونیک و گام مهمی در جهت استفاده از سامانه ها می باشد که با تاسیس این مراکز  ایجاد فرصت شغلی در هر مرکز ۶ نفر مشغول بکار می شوند که در کل کشور حدود ۱۱۰۰۰نفرکه سهم استان همدان ۲۸۸ نفر است.

مهدی دیناری گفت:۲۲ خدمت از خدمات سازمان در مراکز مثبت زندگی قرار گرفته که این خدمات بصورت رایگان به جامعه ارائه می شود  که حدود سی هزار و ششصد پرونده مدد جویان در اختیار مراکز قرار گرفته و ۷۰۰۰ هزار پرونده بازدید شده و در سامانه مربوطه ثبت گردیده و کار اصلی مراکز نیزدر جهت ارائه خدمات شروع خواهد شد.

 لازم به ذکر است در این نشست اصحاب رسانه در مورد خدمات معاونت  های مختلف از جمله کودکان کار و بیمارستان شهید بهشتی و وضعیت خدمات بیمارستان به مددجویان ضایعه نخاعی نیز با مدیر کل بهزیستی استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 33062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد