۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
فردیس | افتتاح مراکز مثبت زندگی

آئین افتتاح مراکز مثبت زندگی با حضور «بهزاد پرویزی » معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس و «احمد محمد زاده» رئیس بهزیستی شهرستان فردیس و جمعی از همکاران برگزار شد.


به گزارش روابط عمووی اداره کل بهزیستی استان البرز ، رئیس بهزیستی شهرستان فردیس روز دوشنبه مورخ ۱۸ اسفند ماه در حاشیه افتتاح این مراکز اظهار داشت: شش مرکز خدمات بهزیستی موسوم به "مثبت زندگی" با هدف ارائه ۲۲ خدمت رایگان برای مددجویان بهزیستی شهرستان فردیس افتتاح و در حال فعالیت می باشند.
طبق توضیحاتی که  کارشناس مسئول مراکز مثبت زندگی بهزیستی فردیس عنوان کرد : به هر یک از شش مرکز مثبت زندگی تعداد ۵۵۰ پرونده  از مددجویانی در حوزه های امور توانبخشی، امور اجتماعی(زنان سرپرست خانوار) و امدادبگیران واگذار شده که از طریق مددکاران این مراکز بروز رسانی شده و تمامی مددجویان مستمری بگیر در نخستین مرحله مورد بازدید قرار گرفته و لیست آنها تکمیل شده است.
محمد زاده افزود: مراکز مثبت زندگی، مراکز بهزیستی کوچک شده‌ای هستند که در اکثر محله هایی که تراکم حضور مددجویان بهزیستی بیشتر است راه اندازی شده است تا از این طریق دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان تسهیل و ترددهای غیرضروری آنها به مراکز اداره بهزیستی کاهش یابد ضمن اینکه این مراکز به ارائه خدمات سرعت می بخشند.
وی گفت: این مراکز نه تنها از سفرهای غیر ضروری را در سطح استان می کاهد بلکه باعث کاهش صرف هزینه ها و اتلاف وقت مددجویان نیز و در کنار آن رضایت مندی جامعه هدف می شود.
به گفته محمد زاده، خدمات رسانی در این مراکز به گونه ای نیست که کارشناسان و مددکاران منتظر حضور مددجویان باشند بلکه خود با تحرک و پویایی به محل زندگی معلولان رفته و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی می کنند.
در پایان  پرویزی ضمن ابراز رضایت از نحوه خدمات رسانی مراکز مثبت زندگی و بررسی چالش ها افزود: با توجه به اینکه مراکز مثبت زندگی باید به جامعه هدف و بهزیستی پاسخگو باشند بدون شک در زمینه تسریع ارائه خدمت به مددجویان و افزایش دقت در خدمات‌دهی تاثیرگذار هستند و می‌توانند در افزایش انگیزه مددجویان برای تعامل با بهزیستی و دریافت خدمات موثر باشند.
شایان ذکر است خدمات ۲۲ گانه‌ای در مراکز مثبت زندگی از جمله تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، نیازسنجی‌های محلی، شناسایی داوطلبان و خیرین ، آگاه‌سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی و غربالگری ارائه می‌شود.
 فراخوان راه اندازی مراکز مثبت زندگی اردیبهشت ماه امسال بصورت سراسری توسط سازمان بهزیستی کشور اعلام و متقاضیان با ثبت نام در سامانه اعلام شده برای دریافت مجوز تأسیس این مراکز اقدام کردند.

کد خبر 33060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد