افتتاح مراکز مثبت زندگی استان کرمان

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان با حضور دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری ،دکتر شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ،دکتر قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدئوکنفرانس و جمعی از مسئولان استان کرمان  ۱۲۷ مرکز مثبت زندگی در این استان همزمان با دیگر نقاط کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمان در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: حدود 800 نیرو در 137 مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی استان کرمان فعالیت می‌کنند و 268 مددکار نیز در این مراکز جذب شده‌اند.

وی افزود : مراکز مثبت زندگی مراکزی هستند که خدمات سطح یک جامعه هدف را که در گذشته با رویکرد دولتی ارائه می شد به صورت خرید خدمت انجام میدهند. 

عباس صادق زاده با اشاره به اینکه ۴۱ مرکز مثبت زندگی روستایی و ۸۶ مرکز مثبت زندگی شهری در استان کرمان وجود دارد گفت: استان کرمان در مجموع دارای ۱۳۷ مرکز مثبت زندگی است که ۱۰ مرکز آن در سال آینده افتتاح می شود. 

وی جامع محوری بودن این مراکز را یکی از اهداف راه اندازی این مراکز عنوان کرد و گفت: توجه به خانواده های جامعه هدف با ارائه فرمول های جدید و کمک گرفتن سرمایه های اجتماعی محله و توانمندسازی جامعه هدف از دیگر اهداف این مراکز است. 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ۵۷ هزار پرونده جامعه هدف سطح یک به مراکز مثبت زندگی استان  واگذار شده است گفت: خوشبختانه تمام خدماتی که این مراکز ارائه می دهند؛ در بستر الکترونیک است و بازدیدها نیز به صورت آنلاین انجام می شود و تاکنون ۲۶ هزار بازدید خانه به خانه توسط مددکاران انجام و در سامانه ثبت شده است. 

وی اضافه کرد: بهزیستی یکی از سازمان‌های خدمات‌رسان است که بیش از ۱۸۴ ماموریت ویژه و مهم اجتماعی را برعهده دارد که در سالهای اخیر سعی شده بخشی از این خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنیم که مراکز مثبت زندگی هم جزو همین مراکزی هستند که بخشی از خدمات بهزیستی به آنها واگذار شده است

صادق‌زاده با اشاره به اینکه مراکز مثبت زندگی استان کرمان حدود 700 نیرو جذب کرده‌اند، ابراز داشت: اغلب نیروهای مراکز نیروی تخصصی هستند و مددکارانی در مراکز هستند که خدمات مددکاری را طراحی و ارائه می‌کنند و قطعا در این مددکاری‌ها اتفاقات خوبی می‌افتد و شرایط مددجویان و خانواده‌های آنها رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز مثبت زندگی از یارانه دولت بهره‌مند می باشند و دولت هزینه‌های ارائه خدمات این مراکز را تقبل کرده عنوان کرد: باید بتوانیم ارائه خدمات را به اعضای خانواده بکشانیم و آنها هم در این مسئله شریک شوند وی اذعان داشت: محله‌محوری و سرمایه‌های اجتماعی در محل مورد توجه این مراکز است و سعی مسشود از ظرفیتهای محلی برای پیشگیری و ارائه خدمت استفاده شود

صادق‌زاده ابراز داشت: ارائه خدمت به افراد دارای معلولیت و افراد کم‌بضاعت از وظایف مراکز مثبت زندگی است وتلاش ما در این است که این افراد به توانمندی برسند و در این میان نقش این مراکز بسیار پررنگ است.

وی تصریح کرد: بسیاری از خدماتی که در بستر دولت تامین و اجرا می‌شود ممکن است با موانع سازمانی همراه باشد و رضایت شهروندان را در بر نداشته باشد، اما با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی شاهد رضایتمندی شهروندان خواهیم بود چرا که در این مراکز خدمات در زمان کوتاه‌تر وبا کیفیت بهتر ارائه می‌شود.

صادق‌زاده با یادآوری این موضوع که بهزیستی خدماتی که در بستر دولت ارائه می‌کرده است را با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی به بخش‌های غیردولتی واگذار می‌کند، تصریح کرد: خدماتی مانند فرزندخواندگی، ارائه وسایل توانبخشی و خدمات درمانی هم به مراکز خدمات زندگی واگذار می‌شود و دولت با ارائه یارانه به این مراکز خرید خدمت را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک مراکز مثبت زندگی معنا پیدا کرده اظهار داشت : تمام خدماتی که این مراکز ارائه می‌شوند در بستر الکترونیک است و حتی بازدید مددکار به‌صورت آنلاین صورت می‌گیرد که در سراسر کشور قابل رصد می باشد .

شایان ذکر است همزمان با کشور و شهرستان کرمان ، فرمانداران و روسای بهزیستی ۲۱ شهرستان استان(بجز کوهبنان و انار) مراکز مثبت زندگی را در شهرستان متبوعه خود افتتاح نمودند.

کد خبر 33059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد