در رسانه | دو هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور از ۱۸ اسفند ماه سال جاری افتتاح شد

مدیر کل بهزیستی استان فارس از گشایش دو هزارو ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین این حرکت نو با حضور ریاست جمهور، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیران کل بهزیستی به صورت ویدئو کنفرانس در ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه ۹۹/۱۲/۱۸در نشستی خبری برگزار شد. 
 سید محمد صادق کشفی نژاد با اعلام اینکه ۱۸۶ مرکز از این مجموع در استان فارس راه‌اندازی شده است افزود: در سراسر کشور شاهد گشایش ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی هستیم که منجر به اشتغال ۱۱ هزار نفر متخصص تحصیل کرده گردیده است.  
او ادامه داد: همچنین در فارس نیز با افتتاح ۱۸۶ مرکز به ۹۰۰ نفر مستقیما شغل داده شده که جای شکر و خوشحالی دارد. 
کشفی نژاد در جواب خبرنگاران در خصوص شناساندن مراکز مثبت زندگی به مردم گفت: 
مثبت زندگی اختصاری است از "خدمات بهزیستی" با ارائه خدمت رسانی ۲۲ گانه و رایگان که در آن مددکاران بهزیستی به سراغ مددجویان متقاضی رفته و سعی در رعایت حال آنها، تسهیل امور، محله محوری، توجه به روستاها، نیازسنجی های بومی همراه با مشارکت مردمی، غربالگری ها و مشاوره ژنتیک و تجمیع هر خانواده در یک پرونده با تعامل مناسب شده است. 
او همچنین در خصوص تأمین هزینه این پروژه ملی اظهار داشت: احتساب هزینه های مربوط به راه اندازی این مراکز به صورت دولتی شامل ساختمان تجهیزات و... ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و هزینه های مربوط به نیروی انسانی ۶۶۰ میلیارد تومان که در جمع مبلغی در حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان شده است که توسط واگذاری به بخش غیردولتی در آن صرفه جویی شده است. 
مدیرکل بهزیستی فارس در پایان از استقرار مراکز مثبت زندگی در روستاها نیز بیان کرد: در روستاهای دارای ۱۵۰ مددجو یک مرکز تاسیس شده است و امیدواریم این روند گسترده تر ادامه یابد.
کد خبر 33052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد