آغاز بکار ۴۶ مرکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در هرمزگان

همزمان با افتتاح ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در سراسر کشور ، آیین آغاز بکار ۴۶ مرکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ همزمان با آیین افتتاح ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در سراسر کشور با حضور ریاست جمهور ، وزیر تعاون ، کار و  رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور بصورت ویدئوکنفرانس ،  ۴۶ مرکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در استان با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان ، سرپرست بهزیستی استان ، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و فرماندار شهرستان بندرعباس رسما شروع به فعالیت نمودند.
این مراسم صبح امروز به صورت زنده از شبکه خبر و همچنین صفحه اینستاگرام بهزیستی هرمزگان پخش شد.
دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست بهزیستی هرمزگان در این مراسم گفت : با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و استقرار نظام جمهوری اسلامی، موضوع کمک به آسیب دیدگان اجتماعی و افراد دارای معلولیت در اهمیت قرار گرفت و با تشکیل سازمان بهزیستی و در طول سال های خدمت رسانی این سازمان T نیاز به رصد بیشتر افراد تحت پوشش احساس شد.
وی افزود : در همین راستا و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری (ره)  مبنی بر گسترش خدمات بهزیستی و استفاده از ظرفیت ها و نیروی مردمی در این خصوص ، ایده ای نوین تحت عنوان "مراکز +زندگی"  شکل گرفت تا از طریق راه اندازی واحدهای تخصصی خدمات دهنده به گروه های هدف با محوریت اصل مشارکت جویی از سوی مردم، در مناطق شهری، روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه ای استقرار یابد.

دکتر ابراهیم حسن نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی مراکز خدمات بهزیستی  (+زندگی)  تصریح کرد : مراکز خدمات بهزیستی  (+زندگی) ، مراکزی جهت ارائه خدمات اجتماعی به شیوه نوین
است که با سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بهزیستی ، توسط ۴۶ مجموعه غیردولتی و مردمی، ۲۲ خدمت سطح اول سازمان بهزیستی بصورت رایگان از پنجره واحد در اختیار جامعه هدف بهزیستی استان قرار می‏گیرد.
وی افزود : در راه اندازی این مراکز به محورهای مختلف همچون مشارکت مردمی،محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری، مددکار محوری، توجه به دولت الکترونیک، ارتقای سلامت اجتماعی و اجرای طرح های غربالگری توجه ویژه شده است.
دکتر حسن نژاد اذعان داشت در راستای تسهیل دسترسی ، موقعیت مکانی مراکز برحسب توزیع جغرافیایی جمعیت هدف در محلات شهری و روستایی تعیین شده است و در مجموع ۲۱ هزار و ۲۲۲ خانوار از محرومترین و نیازمندترین افراد سالمند و معلول و زن سرپرست خانوار که فاصله زیادی تا مراکز دولتی ارائه خدمت داشتند، دیگر ناگزیر به تردد درون شهری و برون شهری نبوده و در کوتاه ترین زمان ممکن قادر هستند خدمات مورد نظر را دریافت نمایند .
وی همچنین مشارکت بخش غیردولتی در تصدی گری ارائه خدمات اجتماعی ، شغل جدید مستقیم برای جوانان فارغ التحصیل بومی دانشگاهی در رشته های مرتبط مددکاری و علوم انسانی و اجتماعی ، جایگزینی رویکرد خانواده محور به فرد محور و استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف را از دیگر دستاوردهای راه اندازی این مراکز عنوان کرد .
سرپرست بهزیستی هرمزگان اذعان داشت : در مراکز (+زندگی) که برای تردد افراد دارای معلولیت نیز مناسب سازی شده، خدماتی از جمله اجرای برنامه های آگاهسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از معلولیت ها و اجرای برنامه های غربالگری بینایی- شنوایی ، اوتیسم و پیشگیری از طلاق د به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.

کد خبر 33044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد