دفاتر مثبت زندگی گامی بزرگ برای تسهیل در خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: البرز در چند سال اخیر در بخش های مختلف توانمند سازی معلولان و افراد آسیب دیده توانسته بسیار موفق عمل کند و رتبه های خوبی نیز در کشور کسب کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، دکتر «عزیزالله شهبازی» استاندار البرز با حضور در دفتر مدیریت بهزیستی استان در مراسم افتتاح همزمان ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) سراسر کشور که بصورت ویدئو کنفرانس توسط دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شده بود افزود: سازمان بهزیستی مسئولیت و مأموریت خطیری در بهبود کیفیت زندگی افراد آسیب دیده، کم توان و ناتوان دارد.

وی ادامه داد: به جهت این مأموریت ها، این سازمان گروه های هدفی دارد که اهمّ آنها معلولان جسمی، ذهنی و حرکتی و همچنین زنان سرپرست خانوار است، بنابراین می توان گفت سازمان بهزیستی بویژه در استان مهاجرپذیر البرز بسیار عیال وار و گسترده است.

شهبازی گفت: البرز در چند سال اخیر در بخش های مختلف توانمند سازی معلولان و افراد آسیب دیده توانسته بسیار موفق عمل کند و رتبه های خوبی نیز در کشور کسب کرده است.

وی افزود: امروز با حضور رئیس جمهور محترم طرح ملی مثبت زندگی در البرز با ۴۳ مرکز افتتاح شد.

استاندار البرز گفت: حدود ۸۰ درصد فعالیت های بهزیستی البرز در بستر مجازی و اینترنتی انجام می شود و خدمات به این صورت دنبال می شود.

وی افزود: با ایجاد دفاتر مثبت زندگی علاوه بر اینکه سهولت در خدمات رسانی برای مردم و سازمان صورت می گیرد، اشتغالزایی قابل توجهی نیز شده است.

شهبازی گفت: در خصوص ساماندهی معابر جهت استفاده معلولان و جانبازان ستاد استانی فعّال است و در کشور حائز رتبه های برتر شده است.

در ادامه استاندار البرز ضمن تقدیر از خدمات اداره کل بهزیستی استان البرز به منظور به کارگیری نیروی موثر بانوان در معاونتهای تخصصی خود و ریاست دو شهرستان گفت: در استفاده موثر از بانوان دکتر حیدری مدیرکل محترم بهزیستی استان شایسته تجلیل هستند و بزودی از ایشان تقدیر خواهیم نمود زیرا بانوان در مناصب دولتی نقش برجسته داشته و در کلیه مسئولیتهایی که به ایشان محول گردیده حداقل هزینه و حداکثر بهره وری را برای جامعه هدف داشته اند.

استاندار البرز در افزود: مسئولین و کارمندان بهزیستی مسئولیت سنگین و دشواری بر عهده دارند، حوزه معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز در حال حاضر ۳۰۰۰ نفر تحت پوشش دارند که کار با این قشر به واسطه چالشهای بسیاری که دارد، بسیار دشوار است، انجام این مهم و اموری که در بهزیستی انجام می شود و مسئولیتهایی که بر عهده بهزیستی است، نیازمند عشق، انگیزه و علاقه بالایی است که کارمندان بهزیستی عاشقانه این کار را انجام می دهد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در زمینه یکی از جدی ترین و مهمترین آسیبهای اجتماعی موجود در کشور، یعنی بحث اعتیاد به مواد مخدر، دستگاههای بسیاری متولّی هستند ولی نظر به نام با مسمّای بهزیستی و مفهوم کلمه بهتر زیستن، توجه آحاد جامعه به سوی بهزیستی معطوف می شود، در صورتی که این معضل اجتماعی، نیازمند کار تیمی و شورایی است.

وی افزود: در کشورها و ممالک توسعه یافته، سازمان بهزیستی یکی از قوی ترین سازمانهاست و امیدواریم این تصور اصلاح شود که بهزیستی فقط با افرادی که دچار مشکل جسمانی هستند مرتبط است، چرا که سازمان بهزیستی کار ویژه و رسالت بالاتری بر عهده دارد.

دکتر شهبازی در ادامه گفت: امروز مقام اول اجرایی کشور، جناب آقای دکتر روحانی رئیس محترم جمهور، در برنامه ای به منظور خدمت به جامعه هدف بهزیستی حضور دارد، این امر حاکی از ارزش و جایگاه والای بهزیستی و عدم غفلت از این سازمان برای دولت و استانداری است.

کد خبر 33038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد