سازمان بهزیستی در بستر IT  سطح دسترسی مردم به خدمات را افزایش داده است

مراسم افتتاح همزمان ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاون وزیر ورئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزارشد و یکصد و هفده مرکز مثبت زندگی در استان مازندران با حضور استاندار آغاز به کار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران، احمدحسین زادگان، استاندارمازندران با بیان اینکه ارائه 22 خدمت و فعالیت های سطح اول جزو اهداف اولیه و اصلی سازمان بهزیستی است، گفت: سازمان بهزیستی کشور سطح دسترسی مردم به خدمات بهزیستی را دربستر IT   افزایش داده است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید خصوصا طی دو سال اخیر نو آوری های زیادی در ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی صورت گرفته است و سازمان بهزیستی تشکل های مردم نهاد و غیردولتی را توسعه داده و بستر را به سمت کارهای مردم محور، اجتماع محور و الکترونیک محور سوق داده است.

استاندار مازندران ضمن قدردانی از اقدامات دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در سطح کلان اذعان کرد: راه اندازی مراکز مثبت زندگی در بهزیستی یکی از شایسته ترین اقدامات این سازمان است که شفاف سازی و رسیدن به خدمات رسانی عادلانه  را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه خدمت در بهزیستی سختی ها و پیچیدگی های خاص خودش را دارد افزود: تامین رفاه اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی، خانواده محوری و اجتماعی محوری وظایفی فرا سازمانی است که همگی در دستور کار بهزیستی قرار دارد و این سازمان  برای رسیدن به نقطه ایده ال با افتتاح مراکز مثبت زندگی گام خوبی در جهت پیشبرد این اهداف برداشته است.

استاندارمازندران با بیان اینکه دستگاه های دولتی نمی توانند همه خدمات و نیازمندی ها در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به دوش بکشند، ادامه داد: هر کشوری که از توان وظرفیت مردم استفاده کرده است توانسته  مشکلات و تنگناها را مرتفع کند.

استاندار مازندران با اشاره به خدمات دهی بهزیستی به یک پنجم از مردم استان یادآور شد: خدمت رسانی به این حجم از مردم با وجود خدمات گسترده نیازمند حضور پررنگ سازمان های مردم نهاد بعنوان حلقه وصل دولت با جامعه می باشد چرا که اعتبارات و بودجه تخصیص یافته به سازمان بهزیستی قادر به پاسخگویی نیازهای جامعه هدف نیست و باید از ظرفیت مردمی استفاده کرد که با افتتاح 117 مرکز خدمات بهزیستی  در سطح استان این امر تسهیل می گردد.

 وی با تاکید براینکه تحولات اخیر در سازمان بهزیستی کشور مثبت و نو آورانه بوده است، افزود: با راه اندازی مراکز مثبت زندگی دسترسی جامعه هدف به خدمات بهزیستی تسهیل و فعالیت ها متمرکز شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه این مراکز درآگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص وظایف بهزیستی نقش ویژه ای دارند، افزود: در گذشته همه افراد برای دریافت خدمات به سازمان و ادارات مراکز استان ها مراجعه می کردند که با راه اندازی این مراکزهموطنان می توانند خدمات را در قالب بخش خصوصی دریافت کنند.

حسین زادگان به توزیع عادلانه خدمات در بسترIT اشاره کرد و ادامه داد: هر چقدر ارتباط بیشترو عادلانه تر باشد سطح رضایت مندی مردم را بهمراه خواهد داشت که جزو اهداف دولت و بهزیستی است.

استاندار مازندران در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان پرتلاش بهزیستی مازندران در ارائه خدمت گفت: بهزیستی مازندران با توجه به گستردگی و تنوع خدمات، عملکرد قابل قبولی در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف داشته است 

کد خبر 33033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد