۴۴ مرکز مثبت زندگی در استان اردبیل افتتاح شد / خدمات بهزیستی در بستر دولت الکترونیک ارائه می شود

۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی با دستور رئیس جمهور به صورت همزمان با سراسر کشور افتتاح شد که از این تعداد ۴۴ مرکز نیز در استان اردبیل فعالیت های خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، امروز ۱۸ اسفندماه ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی با دستور رئیس جمهور به صورت همزمان با سراسر کشور افتتاح شد که از این تعداد ۴۴ مرکز نیز در استان اردبیل فعالیت های خود را آغاز کردند.

  «بهزاد ستاری» در حاشیه این افتتاح با حضور خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه استان گفت: مراکز مثبت زندگی با هدف ارائه خدمات پایه ای و عمومی بهزیستی در سطح محلات راه اندازی شده است و از این پس مددجویان بهزیستی می توانند با مراجعه به مراکز مثبت زندگی در نزدیک ترین محل زندگی خود از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.

 مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: ۲۲ خدمات بهزیستی از طریق این مراکز به مددجویان بهزیستی ارائه خواهد شد که از جمله می توان به مددکاری اجتماعی، غربالگری شنوایی، بینایی و ژنتیک، شناسایی آسیب های اجتماعی در محله و منطقه، آموزش های مهارت زندگی و جذب مشارکت های مردمی اشاره کرد.

 این مقام مسئول یادآور شد: ۵ مرکز از این مجتمع ها در مراکز روستایی، دورافتاده و محروم استان قرار دارد تا دیگر نیازی به مراجعه مددجویان به ادارات بهزیستی باشد و بتوانند از خدمات سریع تر برخوردار باشند.

ستاری خاطر نشان کرد: در این مراکز خدمات بهزیستی در بستر دولت الکترونیک ارائه می شود و دیگر نیاز به مراجعه های حضوری نیست و حتی از طریق این مراکز با مراجعه به درب منازل خدمات بهزیستی ارائه خواهد شد.

 وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۶۲ هزار نفر مددجویان در استان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند که پرونده این افراد در مراکز مثبت زندگی قابل رهگیری و پیگیری مطالبات این مددجویان است.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: با راه اندازی این مراکز برای بیش از ۲۲۰ نفر اشتغالزایی شده است که بیش از ۱۶۰ نفر از آنها در رشته های مددکاری و علوم اجتماعی تحصیل کرده اند و از امروز برای جامعه مددجویان بهزیستی ارائه خدمات خواهند کرد.

 ستاری اضافه کرد: در هر مرکز ۵ نفر مشغول به کار شده اند و برای هر مرکز اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

کد خبر 33029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد