۴۴ مجتمع خدمات بهزیستی در اردبیل افتتاح شد

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، از افتتاح ۴۴ مجتمع خدمات بهزیستی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، از افتتاح ۴۴ مجتمع خدمات بهزیستی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

۴۴ مجتمع خدمات بهزیستی همزمان با سراسر کشور در اردبیل افتتاح شدبهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، از افتتاح ۴۴ مجتمع خدمات بهزیستی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و گفت: این مراکز خدمات خود را به صورت خانواده‌محور ارائه می‌دهند و بر اساس اطلاعات خانواده پرونده‌های مددکاری برای ارائه خدمات به آن‌ها بصورت توانمندی‌سازی تمرکز دارند.

وی با بیان اینکه گروه‌های هدف بهزیستی در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری دارای شرایط جسمی و روانی خاص هستند، تصریح کرد: به همین دلیل برای دسترسی به این خدمات باید اقدامات خاصی صورت بگیرد و خوشبختانه بهزیستی استان دارای ظرفیت خوبی برای توسعه این فعالیت ها از جمله تاسیس و بهره برداری از این مراکز خدماتی است.

ستاری با بیان اینکه امروز زیرساخت‌ها و ظرفیت مردمی فرصت خوبی است تا علاوه بر حفظ فعالیت‌های پیشین، فعالیت‌های جدیدی را در جامعه جاری و ساری کنیم، اظهار کرد: در مدیریت عملکرد تاکید زیادی بر روی نظارت و شفافیت وجود دارد، و مراکز مثبت زندگی طوری طراحی شده اند که در آن‌ها خدمات به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف تاسیس این مراکز دسترسی بیشتر گروه‌های هدف به خدمات سازمان است، تاکید کرد: امروز گروه‌های هدف سازمان بهزیستی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها پراکنده هستند، فلذا مراکزی که باید جوابگوی نیازهای این گروه باشند هم باید تا حد امکان در دسترس این جامعه هدف قرار داشته باشد و بتواند در راستانی ارتقای سلامت اجتماعی، فعالیت متمرکز داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های این مراکز افزایش تسهیل دسترسی این گروه‌ها به خدمات است، بیان کرد: با کاهش ترددهای غیرضروری در جامعه، این مدل خدمات می‌تواند ترددها را برای جامعه هدف بهزیستی کاهش دهد و به نوعی منابع موجود بهینه را مورد استفاده قرار می‌دهد.

ستاری خاطر نشان کرد: مراکز مثبت زندگی زمینه ارائه خدمات عمومی سازمان بهزیستی با کمک بخش غیردولتی به مددجویان در نزدیک‌ترین محل به متقاضیان این خدمات در استان اردبیل را فراهم می‌کند و با شروع به کار این مراکز می‌توانیم خدمات حوزه بهزیستی را به ۱۷ هزار مددجوی این سازمان تسریع بخشیده و به صورت فراگیر این خدمات را ارائه دهیم.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، اظهار کرد: این مراکز برای استفاده از ظرفیت مددکاران اجتماعی سازمان بهزیستی و کارآفرینان بخش خصوصی تشکیل شده است و هم اکنون مشارکت خوبی در ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی هستند.

وی تصریح کرد: در این مراکز مثبت زندگی، ۲۲۰ نفر در سطوح مختلف اعم از ۱۶۰ مددکار مشغول به کار خواهند شد که برای هرکدام از این مراکز ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان از طرف بخش خصوصی هزینه شده که کل مبلغ تخصیص یافته بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، و در کل کشور نیز ۵ میلیون خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که در سطح استان ۶۲ هزار مددجو تحت پوشش قرار گرفتند که ۱۱۷ هزار و ۷۷۰ پرونده تشکیل شده است.

ستاری تاکید کرد: در سطح کشور ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی که به مثبت زندگی معروف است افتتاح خواهد شد که منجر به اشتغال‌زایی ۱۱ هزار نفر می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، گفت: این مراکز خدمات خود را به صورت خانواده محور ارائه می‌دهند و بر اساس اطلاعات خانواده پرونده‌های مددکاری برای ارائه خدمات به آن‌ها برای توانمندی سازی تمرکز دارند، یکی از بهترین ارزیاب‌ها خود مردم هستد و اساسی‌ترین مشکلی که امروز گروه‌های هدف با آن روبه رو هستند، عدم دسترسی یا شفاف نبودن فرایند خدمات است که در این مراکز این موانع به شکل چشمگیری برداشته شده است.

کد خبر 33025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد