آیین افتتاح همزمان مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد

در مراسم بهره برداری همزمان ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی کشور، ۳۷ مرکز در سطح استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی طی این مراسم که با حضور رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی، به طور رسمی فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز نمودند.
افتتاح ۳۷ مرکز در سطح خراسان جنوبی نیز از جمله برنامه های این مراسم بود.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در حاشیه ی این مراسم گفت: در راستای راه اندازی این ۳۷ مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی، ۱۴ هزار و ۷۷۵ پرونده(خانوار) برای تعداد ۳۹ هزار و ۷۳۴ نفر از مستمری بگیران بهزیستی به شکل الکترونیکی تشکیل شده است.
دکتر عرب نژاد افزود: این ۳۷ مرکز شامل (بیرجند ۸ مرکز ، قاین ۳ مرکز، نیمبلوک یک مرکز، خضری دشت بیاض یک مرکز، آرین شهر  یک مرکز، اسفدن یک مرکز، سرایان ۲ مرکز، حاجی آباد ۲ مرکز، زهان یک مرکز، طبس ۲ مرکز،  عشق آباد یک مرکز، دیهوک یک مرکز، خوسف یک مرکز، سربیشه ۲ مرکز، درح  یک مرکز، اسدیه یک مرکز،  قهستان یک مرکز، فردوس ۲ مرکز، بشرویه ۲ مرکز، نهبندان ۲ مرکز و شوسف یک مرکز ) می باشند که امروز به صورت همزمان به بهره برداری رسیدند.
وی ادامه داد: تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان بهزیستی، کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز مختلف و ادارات بهزیستی با تقویت رویکرد خانواده محور و مددکاری فعال و همچنین امکان توزیع عادلانه خدمات سازمان بهزیستی از اهداف راه اندازی این مراکز می باشد.

به گفته عرب نژاد، افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسی‌پذیری آسان مراجعه خواهند کرد و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است. وی یادآوری کرد: در حال حاضر 37 مرکز مثبت زندگی با  واگذاری ۱۴ هزار و ۷۷۵ پرونده(خانوار) برای تعداد ۳۹ هزار و ۷۳۴ نفر از مستمری بگیران بهزیستی آماده سازی شده است که همزمان با سراسر کشور امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه افتتاح گردید که سهم عمده ای در خدمات رسانی بهینه به افراد خدمت گیرنده از بهزیستی خواهد داشت. مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: حرکت به سمت دولت الکترونیک و بهره گیری از فعالیت های غیرحضوری یکی از اتفاقات مهم و تاثیرگذار در این حوزه بوده است. وی اظهار داشت: بهزیستی تلاش می کند شاخص های تعیین شده جهت بهبود فرایند فعالیت ها را در بخش عمومی و اختصاصی به درستی و کامل انجام دهد. عرب نژاد عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا موجب فراهم آمدن شرایط خاص شد که افزایش، کاهش و یا تغییرات اساسی در برخی فعالیت ها را به دنبال داشته است لذا خدمات ارائه شده باید به تبع آن بروز رسانی شود.
گفتنی است، ۱۹ درصد خانوارهای استان به تعداد ۴۲ هزار و ۴۴۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۷ هزارو ۷۵۳ خانوار معادل ۴۱ درصد جزو مستمری بگیران تحت پوشش بوده و ۵۹ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می کنند
شایان ذکر است: این مراسم با حضور رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و استاندار خراسان جنوبی به همراه جمعی از مسئولان استان، به صورت ویدئو کنفرانسی، آیین افتتاح مراکز مثبت زندگی را همراهی کردند و مهندس ملانوری پس از این مراسم یک اصله نهال را درفضای سبز مقابل مرکز نشاند و از نمایشگاه توانمندی‌های خانواده بزرگ بهزیستی استان درحاشیه مراسم دیدن نمود.

کد خبر 33021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد