۳۴ مرکز مثبت زندگی بهزیستی در استان افتتاح شد

همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری دو هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور افتتاح شد که از این تعداد ۳۴ مرکز در استان چهارمحال و بختیاری و با حضور استاندار فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال و بختیاری نرگس عسگری، مدیر کل بهزیستی استان در این مراسم گفت: به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، ۳۴ مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) که نمادی از بهزیستی کوچک هستند در مناطق شهری، روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه ای بعد از بیست سال در دولت تدبیر وامید در سطح استان افتتاح شد.


مدیر کل بهزیستی استان افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تاثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و متولی ارتقای سلامت اجتماعی منشأ خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‌های مختلف جامعه است و مراکز مثبت زندگی مراکزی غیردولتی هستند که پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‌کنند.

وی اظهار کرد: افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‌ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، توزیع عادلانه خدمات سازمان، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات، تقویت رویکرد خانواده‌محور و اجتماع محور از جمله اهداف ایجاد مراکز مثبت زندگی است.

مدیرکل بهزیستی استان، ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه و پاسخگویی به مراجعین، تحلیل، تشخیص تعیین اولویت‌های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست‌های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر / غیر مستمر) و معرفی‌نامه، پیگیری امور مددکاری خانوارها را از جمله خدماتی برشمرد که این مراکز به مددجویان و مراجعین ارائه می‌دهد.

عسگری گفت: در این مراکز ۲۲ خدمت و فعالیت بهزیستی برای جامعه هدف در نزدیک‌ترین محل زندگی افراد به جامعه هدف ارائه می‌شود و برای فعالیت در این مراکز نیز ۱۱۸ مددکار به کارگیری شده است که از این تعداد ۲۲ نفر از جامعه هدف بهزیستی است و بر اساس برنامه‌ریزی، به ازای هر۴۵۰خانواده زیرپوشش یک مرکز در استان فعال شده است تا خدمات به جامعه هدف در نزدیک‌ترین محل زندگی آنها و کاهش رفت و آمد مددجویان به ادارات شهرستان و استان ارائه شود.

به گفته وی، با فعال شدن این مراکز به ازای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار فعال خواهد شد و تاکنون بیش از ۱۲ هزار پرونده مددجویان زیرپوشش این نهاد به این مراکز واگذار شده و مابقی پرونده‌ها به نوبت واگذار خواهد شد است.

کد خبر 33019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد