40 مرکز مثبت زندگی بهزیستی  در زنجان افتتاح شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در حاشیه ی مراسم افتتاح مراکز مثبت زندگی که به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور توسط رئیس جمهور برگزار شد ، اظهار کرد : در راستای اجرای بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین بند ۴ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی دال بر تشکیل مراکز خدمات بهزیستی 40 مرکز مثبت زندگی که نمادی از بهزیستی کوچک هستند در مناطق شهری، روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه ای در سطح استان افتتاح شد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : با گذشت بیش از ۴۰ سال از تشکیل سازمان بهزیستی کشور و گسترش مأموریت ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از این سازمان ،  بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت های مردمی در قالب مراکز و مؤسسات غیردولتی، به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی امری اجتناب ناپذیر است .

 وی افزود : در اردیبهشت ماه سال جاری فراخوان صدور مجوز تاسیس این مراکز منتشر شد و 127 نفر از واجدین شرایط ، در سامانه http://centers.behzisti.net/register ثبت نام نمودند و  پس از مراحل مختلف اداری مبنی بر استعلامات و تایید صلاحیت  بر اساس میزان توجه افراد به مسئولیت اجتماعی و سلامت روان ، مهارتهای ارتباطی ، آشنایی با فعالیتها و اهداف بهزیستی ، و ویژگی های فردی و عمومی برای فعالیت انجام‌شده و مطالبق قانون برای 40 مرکز مجوز فعالیت صادر شد  .

. وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 14 هزار و 600 پرونده مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی به 40 مرکز مثبت زندگی وا گذار شده است ، تاکید کرد : با راه اندازی هر مرکز حداقل ۵ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده و جوانان تحصیلکرده در رشته‌های مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط درج شده در دستورالعمل می توانند  از این فرصت استفاده کنند .

محمدی دسترسی آسان و و دریافت خدمات در حداقل زمان ممکن رااز مزایای ایجاد این مراکز عنوان کرد و  گفت : با توجه به تجمیع فعالیتهای مددکاری در یک واحد برای مددجویان بسیار مناسب است  که در یک مکان واحد فعالیتها را پیگیر باشند و در صورت ارائه خدمات به صورت الکترونیکی مراجعه حضوری کمتر شده و تمامی درخواست های مددجویان به صورت الکترونیکی ودر اسرع وقت به اطلاع آنان خواهد رسید و مکاتبات به صورت کاغذی حذف گردیده و بدون شک سطح رضایت مددجویان نیز افزایش خواهد یافت .

کد خبر 32994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد