قرچک| نشست هماهنگی افتتاح مراکز مثبت زندگی برگزار شد

چهارمین نشست برنامه ریزی و هماهنگی مدیریت بهزیستی شهرستان قرچک با مسئولان مراکز مثبت زندگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این نشست به بررسی چالش ها و موانع پیشبرد طرح مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) با حضور رئیس بهزیستی شهرستان قرچک و مسئولان مراکز مثبت زندگی این شهرستان برگزار گردید.

اردشیر بهرامی در خصوص جایگاه و اهمیت طرح بی بدیل مراکز مثبت زندگی در نظام سیاستگذاری اجتماعی کشور افزود: این طرح که بر ارزیابی های علمی و کارشناسی مستدل است؛ دارای قابلیت ها و ظرفیت ارزشمندی در راستای توسعه دولت الکترونیک، نظام رفاهی عدالت محور، رفع موانع دسترسی سریع و آسان و بلاواسطه جامعه هدف به خدمات تخصصی در سطح محل زندگی، تحقق عدالت اجتماعی برای  اقشار و گروه های حاشیه نشین، آسیب پذیر که تا کنون چرخه توسعه محروم مانده اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک افزود: طرح مثبت زندگی نه‌تنها جامعه هدف سازمان بهزیستی را هدف اصلی برنامه خود قرار داده است، بلکه در نگاه کلان تر و بلند مدت تر چتر برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی روانی و جسمی جامعه بر ساحت وجودی جامعه شهری و روستایی گسترش خواهد یافت.  

این مسئول خاطرنشان کرد: نیک باید دستان طراحان و برنامه ریزان این طرح را فشرد و با آگاهی کامل به شیوه ها، فرآیندهای تا حقوق اجتماعی و شهروندی بزای جامعه ارزشمند توانخواهان و مددجویان سازمان محقق شود.

وی افزود: لذا در شروع این طرح نظام حرفه ای مددکار به عنوان بازوی اصلی اجرایی این رخ می آید با کسب مهارت ها و دانش و تخصص کافی روح امید و پویایی را به جامعه یجاو نماید.

بهرامی در پایان اذعان داشت: در اینجا لازم است از تلاش همه مراکز مثبت زندگی شهرستان قرچک که توانسته اند در شروع کار به پیشرفت قابل توجهی از پایش و بازدید از منازل مددجویان ارتباط مستقیمی برقرار کنند و بخشی از مشکلات و مسائل پنهان و مکتوم جامعه هدف را شناسایی و برطرف نمایند قدردانی نمایم.

کد خبر 32969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد