شهریار| ثبت نام کودکان در غربالگری اضطراب

رئیس اداره بهزیستی ازخانواده های دارای کودک ۵ و ۶ ساله خواست تا درطرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال درسامانه خاص این غربالگری ثبت نام کنند.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود فهیم راد در این خصوص ادامه داد: این طرح با هدف شناسایی کودکان در معرض خطر اضطراب در مهدهای کودک و پیش دبستانی شهرستان پیگیری می‌شود ونیز کمکی به والدین برای توجه به نشانه های اضطرابی کودکان و همچنین ارائه خدمات ارزان تر به والدین و کودکان جهت شناسایی و درمان این اختلال است.

وی با بیان اینکه شایع‌ ترین اختلال دوران کودکی اضطراب است اضافه کرد: در بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته و مانع تشخیص و مداخله به موقع می‌شود.

فهیم راد ضمن اشاره به اینکه اضطراب در شکل گیری شخصیت کودک تاثیر بسزایی دارد و موجب افت عملکرد اجتماعی کودک خواهد شد، گفت: چنانچه والدین به علائم اضطراب کودکان خود بی تفاوت باشند این امر افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی کودکان را به همراه داشته و حتی منجر به سوء مصرف مواد و سایر آسیب های اجتماعی می شود.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با تشخیص به موقع و طراحی مداخله به هنگام می‌توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.  

فهیم راد نشانی سامانه جهت ثبت نام طرح غربالگری اضطراب کودکان ۶-۵ ساله را چنین اعلام کرد: http://moshavereh.behzisti.gov.ir

کد خبر 32968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد