در رسانه| ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی همدان جویای کار هستند

دیناری با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی جویای کار هستند، گفت: بهزیستی استان یک‌هزار و ۹۰۸ نفر را برای اشتغال متعهد شده بود که تاکنون یک‌هزار و ۸۵۰ نفر مشعول به کار شده‌اند.

«مهدی دیناری» درگفتگو با خبرنگار شبستان در همدان با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ درصد مددجویان بهزیستی خودکفا می‌شوند در خصوص سهمیه سه درصدی استخدام معلولان نیز گفت: تمام مشاغل استخدامی، مشاغلی نیست که معلولان به خاطر شرایط فیزیکی و تحصیلی بتوانند بکارگیری شوند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان  اضافه کرد: سهمیه سه درصد زمانی محقق می‌شود که ظرفیت باشد و فرد معلول هم در رشته‌های مورد تقاضا تخصص داشته باشد.

دیناری در ادامه در خصوص فعالیت مهدهای کودک نیز گفت: ظرفیت پذیرش در مهدهای کودک پایین است و گزارشی از شیوع کرونا در مهدهای کودک نداشتیم هر چند ممکن است از سال آینده مهدها از بهزیستی جدا شده و به آموزش و پرورش بپیوندند.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ کودک بی‌سرپرست توسط خانواده‌های دیگری سرپرستی می‌شوند گفت: ۹۰ درصد مخارج، معیشت و هزینه آموزشی گروه‌های مددجویی ما به ویژه کودکان بی‌سرپرست از طریق مشارکت مردمی و کمک‌های خیران تامین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی جویای کار هستند گفت: بهزیستی استان یک‌هزار و ۹۰۸ نفر را برای اشتغال متعهد شده بود که تاکنون یک‌هزار و ۸۵۰ نفر مشعول به کار شده‌اند و ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به آنها اعطا شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۸۱ واحد مسکن مددجویان بهزیستی فردا در سطح کشور افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: ۴۳ مورد از مساکن مددجویی متعلق به مددجویان بهزیستی استان همدان است.

وی در رابطه با وضعیت بیمارستان شهید بهشتی که بهزیستی مالکیت آن را بر عهده دارد، بیان کرد: سیاست سازمان بهزیستی به صورتی است که ما کارهای خود را برون سپاری کنیم و علت اینکه زمانی بیمارستان شهید بهشتی به دانشگاه واگذار شد، این بوده که امور آموزشی مربوط به توانبخشی به وزارت بهداشت تقبل کردند بنابراین بیمارستان را هم به دانشگاه علوم پزشکی اجاره دادند.

وی ادامه داد: قبول دارم توانیابان از خدمات ارائه شده در این بیمارستان راضی نیستند و باید به دنبال رضایت این افراد باشیم. قرار بر این بود بعد از تکمیل بیمارستان اکباتان، این مکان را به بهزیستی تحویل دهند اما به جهت پاندمی کرونا این موضوع با چالش مواجه شده است.

دیناری با با بیان اینکه احتمال تهاتر بیمارستان وجود دارد، گفت: ممکن است بیمارستان به دانشگاه واگذار شود و مکان دیگری در اختیار ما قرار بگیرد. ما این قضیه را به سازمان منتقل کردیم و تصمیم گیرنده خود سازمان است.

دیناری با بیان اینکه سازمان بهزیستی به دنبال برون سپاری خدمات است افزود: در همین راستا سازمان سعی دارد که بیشتر نقش ناظر و نظارت‌کننده را داشته باشد زیرا ۹۰ درصد خدمات ما برون‌سپاری شده است.

دیناری با بیان اینکه اعتیاد یک بحث پیچیده است، اظهار کرد: بهزیستی در دو قسمت معتادان متجاهر و خود معرف فعالیت دارد که کمپ نگهداری از معتادان متجاهر در نزدیکی شهرستان کبودراهنگ است و یک کمپ در حال تأسیس هم در نهاوند داریم. مجوز تأسیس کمپ توسط بهزیستی صادر می‌شود اما نظارت بر آن باب میل ما نبوده بنابراین از زمانی که به بهزیستی آمدم برای مراکز ترک اعتیاد شناسنامه تهیه کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: هر تخلفی که در کمپ‌ها اتفاق بیفتد و گزارشی به ما برسد، پیگیری و برخورد می‌کنیم و در همین راستا دو کمپ را در سه ماهه گذشته پلمب کردیم.

کد خبر 32961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد