در رسانه | بهزیستی همدان: هزینه درمان سالمندان با شیوع کرونا افزایش یافت

همدان- ایرنا- سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: هزینه درمان سالمندان پیش از شیوع ویروس کرونا ماهانه برای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان بود که هم اینک یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

"سیاوش رهبر" روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان بهزیستی برای نگهداری هر سالمند ماهانه یک تا یک و نیم میلیون تومان پرداخت می کند که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان ماهانه از سوی خانواده ها پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: هزینه نگهداری هر سالمند حدود چهار میلیون تومان است در حالیکه حدود یک سوم از این رقم اختصاص می یابد.

رهبر افزود: با توجه به هزینه بالای نگهداری سالمندان هم اینک این مراکز زیان ده بوده و این امر سبب بی رغبتی برای ادامه فعالیت، در آستانه تعطیلی قرار گرفتن آنها و پیگیری متولیان این مراکز برای تعطیل کردن شده است.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان خاطر نشان کرد: تداوم این وضعیت، مراکز سالمندان را در شرایط سخت مالی به خصوص تامین هزینه های درمانی سالمندان قرار داده است.

رهبر گفت: مرکز سالمندان یاس سفید شهر همدان به دلیل وضعیت نامطلوب تعطیل شد هر چند تیم جدیدی درصدد راه اندازی دوباره این مرکز در محلی جدید تا عید مبعث رسول اکرم (ص) هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت این مرکز ۳۰ نفر و قابل افزایش است ادامه داد: برای تجهیز این مکان استیجاری یک میلیارد تومان هزینه شده تا فضایی در شان سالمندان شهرستان ایجاد شود.

رهبر اظهار داشت: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال «سالمند جوان»، ۷۰ تا ۸۰ سال سالمند میان سال و بالای ۸۰ سال «سالمند پیر» محسوب می شوند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان اضافه کرد: در ایران هم افراد بالای ۶۰ سال سالمند تلقی می شوند هر چند گاهی شاهد سالمندی زودرس در ۵۰ سالگی هستیم.

رهبر با بیان اینکه مجموع سالمندان استان همدان بیش از ۱۸۰ هزار نفر هستند گفت: این استان دارای چهار مرکز نگهداری سالمندان بوده که ۲ مرکز در همدان و ۲ مرکز در ملایر دایر است.

تاکنون برای بیش از هفت هزار سالمند معلول در استان همدان پرونده تشکیل شده است و از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است.

کد خبر 32959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد