بوئین میاندشت| آگاه سازی خانواده، مصون سازی جامعه در برابر اعتیاد

کارگاه آموزشی توانمند سازی خانواده در پیشگیری از اعتیاد با حضور قاسم براتی رئیس اداره بهزیستی و همکاری مرکز ترک اعتیاد خانه سبز بوئین میاندشت ویژه جامعه هدف و نیازمندان در معرض آسیب اجتماعی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات بهزیستی برگزار گردید. 

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بوئین میاندشت، قاسم براتی با اشاره به این موضوع که هیچ شخصی از مواد مخدر در امان نیست، گفت: در راستای ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت این اداره برنامه‌های مشاوره و آموزشی پیشگیری از اعتیاد  برگزار می گردد.
براتی گفت: برنامه‌های آموزشی یکی از راهکارهای مقابله با اعتیاد است. خانواده مهم ترین نهاد اجتماعی است که می‌تواند از گرایش جوانان به اعتیاد و مصرف مواد مخدر جلوگیری کند.
وی افزود: پیامد شیوع بیماری کرونا و افزایش حضورکودکان و نوجوانان در موقعیت های پر خطر فضای مجازی، افزایش مشکلات و آسیب های اجتماعی را به همراه داشته است که می‌توانیم با آموزش های لازم و آگاهسازی خانواده ها در کاهش و کنترل این آسیب‌ها بویژه مصرف مواد مخدرگام های اساسی برداریم. 
براتی ادامه داد: با توجه به مراجعه افراد معتاد به مراکز ترک اعتیاد  تحت نظارت بهزستی شهرستان، بیشترین نوع مصرف مواد مخدر شامل تریاک، هروئین و شیشه می باشدکه باید دانش و آگاهی افراد بویژه نوجوانان را نسبت به آنها ارتقاء داد. 
وی در ادامه مطالبی در خصوص راهکارهای پیشگیری و درمان، انواع مواد مخدر و موارد مصرف آن، عوارض جسمانی و روانی اعتیاد به مواد مخدر، نحوه برقراری ارتباط موثر با نوجوانان، آموزش مهارت های جرات ورزی و نه گفتن، و همچنین نقش موثر خانواده و وظایف آن در پیشگیری از اعتیاد به شرکت کنندگان در جلسه ارائه نمود.
 

کد خبر 32941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد