نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان پای درد دل افراد دارای معلولیت نشست

به گزارش تسنیم - تعدادی از معلولان در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان مشکلات خود از اشتغال تا نامناسب بودن فضای شهری را عنوان کردند.


 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، معلولان بخش قابل توجهی از اعضای تمامی جوامع هستند که وجود ناتوانی‌های جسمی معلولان جسمی- حرکتی باعث شده که این افراد در خیلی از موارد از دسترسی به محیط اطراف خود محروم بمانند.
نشست صمیمی جامعه معلولان استان کرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد و در این جلسه حدود سه ساعته مشکلات خود را مطرح کردند.
نامناسب بودن فضای شهری برای تردد در سطح شهر یکی از مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد و وقتی‌ که از دید معلولان، سالمندان و افراد ناتوان به فضاهای شهری همچون خیابان‌ها، پارک‌ها، درمانگاه‌ها، بانک‌ها، فروشگاه‌ها، حمل و نقل عمومی و بسیاری دیگر از زیرساخت‌ها نگاه ‌کنیم ناهمواری‌های بی‌دلیل شهر و تجربه دشوار این قشر از جامعه به خوبی لمس می‌شود.
آنها درخواست داشتند تا مسئولان فقط ساعتی را با آنها در سطح شهر همراه شوند تا مشکلاتشان را از نزدیک ببینند که در گذر از پیاده‌روها، کوچه‌ها و خیابان‌ها، در عبور از همه پستی‌ها و بلندی‌ها و در عبور از پل‌هایی که چرخ‌های ویلچرشان لای آهن‌هایش گیر می‌کند چه حسی به آنها دست می‌دهد.
به گزارش تسنیم در این نشست مشکل اشتغال قشر عظیمی از معلولان مطرح شد و آنها گفتند که معلولان بخشی از افراد همین کشور و استان هستند و در بین آنها استعدادهای شگرفی دیده می‌شود و برخی از آنها به انجام کارهای خارق‌العاده‌ای که حتی از دست افراد سالم بر نمی‌آید نیز شهره هستند.
در بین آنها قهرمانان ورزشی که مدال‌آوری زیادی در عرصه‌های ورزشی بین‌المللی کسب کرده بودند اما همچنان از نادیده گرفتن و عدم حمایت مسئولان از این ورزشکاران می‌گفتند و وعده‌هایی که هیچ ‌وقت عملی نشده است.

کد خبر 32928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد