۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
اینجا انرژی‌ها مثبت می‌شوند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بهزیستی در راستای اجرای فرایند دولت الکترونیک و توجه به خواست مددجویان و افراد خدمت گیرنده از بهزیستی اقدام به تاسیس مراکز مثبت زندگی کرده و در واقع بهزیستی‌های کوچک را به داخل محلات برده است.

علی عرب نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مراکز  مثبت زندگی برای سهولت دریافت خدمات مددجویان شهری و روستایی ایجاد شده است که این مراکز ۲۲ خدمت مورد نیاز مددجویان را به نزدیکترین محدوده محل زندگی آنها برده و چرخه خدمات رسانی و مددکاری پرونده مددجویان را الکترونیکی کرده است.

وی اظهار کرد: بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۰۰ الی ۵۰۰ خانوار تحت پوشش یک‌ مرکز قرار می‌گیرند و نحوه فعالیت مراکز بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه از موارد جلب و جذب آحاد جامعه برای دریافت خدمات از مراکز مثبت زندگی است.

عرب نژاد، افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسی‌پذیری آسان مراجعه خواهند کرد و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر ۳۷ مرکز مثبت زندگی با  واگذاری ۱۴هزار و ۷۷۵ پرونده(خانوار) برای تعداد ۳۹ هزار و ۷۳۴ نفر از مستمری بگیران بهزیستی آماده سازی شده است که همزمان با سراسر کشور افتتاح شد که سهم عمده‌ای در خدمات رسانی بهینه به افراد خدمت گیرنده از بهزیستی خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: حرکت به سمت دولت الکترونیک و بهره گیری از فعالیت‌های غیرحضوری یکی از اتفاقات مهم و تاثیرگذار در این حوزه بوده است.

وی اظهار کرد: بهزیستی تلاش می‌کند شاخص‌های تعیین شده جهت بهبود فرایند فعالیت‌ها را در بخش عمومی و اختصاصی به درستی و کامل انجام دهد.

بروزرسانی فعالیت‌ها با شیوع کرونا

عرب نژاد ادامه داد: شیوع ویروس کرونا موجب فراهم آمدن شرایط خاص شد که افزایش، کاهش و یا تغییرات اساسی در برخی فعالیت‌ها را به دنبال داشته است لذا خدمات ارائه شده باید به تبع آن بروز رسانی شود.

وی یادآور شد: اکنون ۱۹ درصد خانوارهای استان به تعداد ۴۲ هزار و ۴۴۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۷ هزارو ۷۵۳ خانوار معادل ۴۱ درصد مستمری بگیر بوده و ۵۹ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

https://www.isna.ir/news/99121410481/

کد خبر 32923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد