توزیع بیش از ۲۰۰۰ سبد کالا در بین نیازمندان دماوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: بیش از ۳۳۰ میلیون تومان از طریق مشارکت‌های مردمی به اداره بهزیستی شهرستان دماوند کمک شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه خانزادی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این اداره ۱۵۹ فعالیت را در وظایف و عملکرد خود دارد، اظهار داشت: ۲۵۰۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی دماوند هستند، ۱۴۶۰ پرونده زنان سرپرست خانوار و ۱۵۴۰ نفر نیز در جامعه معلولین شهرستان تحت پوشش حمایت‌های این مجموعه هستند.

وی با اشاره به مشارکت‌های اجتماعی و کمکهای خیرین که از طریق بهزیستی تحویل جامعه هدف می‌شوند، افزود: ساخت پارکینگ برای ماشین‌ها و اورژانس اجتماعی بهزیستی با هزینه ۵۰ میلیون تومان در ابتدای سال ۹۹، پروژه بازسازی مرکز شبه خانواده برای دختران کمتر از ۱۲ سال در جیلارد به ارزش ریالی ۴۵۰ میلیون توسط خیرین و بازسازی و ساخت دیوار مجتمع شهید سجادیان برخی از اقدامات این مجموعه هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: در مجتمع شهید سجادیان پرونده های مددکاری، توانبخشی و حرفه آموزی معلولان انجام می‌شود که برای این پروژه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، تمام هزینه‌های این پروژه توسط خیرین پرداخت شده و ورود و خروج معلولان با امنیت بیشتر فراهم شده است.

خانزادی ادامه داد: پروژه بازسازی و دیوارکشی مجتمع شهید فیاض بخش آبسرد توسط خیرین این شهر با هزینه ۳۵ میلیون تومان در سه ماهه دوم امسال انجام شد، در آینده‌ای نزدیک این مجموعه به مرکز نگهداری معلولان تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: امید است از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد زیادی از معلولان ایزوله در این مرکز نگهداری خواهند شد و تعداد این افراد به بیش از ۶۰ نفر خواهد رسید.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند بیان کرد: ساخت سرویس بهداشتی ویژه معلولان مرکز شهید سجادیان با هزینه ۷۵ میلیون تومان توسط خیر بنام سطح شهرستان ابراهیمی انجام شده است.

خانزادی گفت: در طول سال ۹۹ بیش از ۲۰۰۰ سبد کالا به ارزش ریالی هر سبد بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در سطح شهرستان دماوند توزیع شد.


وی عنوان کرد: در حال حاضر سبد کالای ویژه عید نوروز و نیز ماه مبارک رمضان فراهم شده و امروز نیز سبد کالای زنان سرپرست خانوار در حال توزیع است. از هفته گذشته توزیع سبدهای کالا شروع شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: تهیه ۴ سری جهیزیه کامل به همت خیرین شهرستان دماوند ویژه مددجویان حوزه اجتماعی و توانبخشی، تهیه ۳۵۰ پک لوازم التحریر، ۴ عدد گوشی موبایل و ۱۹ عدد تبلت برای دانش آموزان نیازمند تحت پوشش بهزیستی و اهدای یک دستگاه سمند صفرکیلومتر توسط یکی از خیران به اداره بهزیستی با نیت خاص ویژه این اداره تعدادی دیگر اقدامات بهزیستی این شهرستان را شامل می‌شوند.

خانزادی ادامه داد: اقدامات دیگری همچون توزیع بیش از ۲ تن گوشت و مرغ در طول سال به مددجویان بهزیستی، مناسب سازی ۴ منزل مددجوی توانبخشی یا معلولان به ارزش ریالی ۲۴ میلیون تومان با همت خیرین، توزیع ۱۰ هزار ماسک بین مددجویان و مصون نگه داشتن مددجویان از بیماری کرونا در بهزیستی دماوند انجام شده است.

وی تصریح کرد: دماوند از موفق‌ترین شهرستان‌هایی بوده است که در حوزه کرونا در مراکز نگهداری معلولان، سالمندان و بچه های بی سرپرست تا امروز هیچ مشکلی نداشته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند بیان کرد: تهیه و توزیع ۱۴۰۰ سبد کالای نوروزی در سه ماهه آخر سال ۹۹ به ارزش بیش از یک میلیارد تومان توسط اعضای شورای مشارکت با بیش از ۶۰ خیر انجام می‌شود، حدود ۸۰۰ سبد کالا در حال توزیع است و ۶۰۰ سبد نیز در نیمه اول فروردین سال ۱۴۰۰ صورت خواهد گرفت.

خانزادی گفت: نیت خیرین این بوده است که سبدهای کالا به مددجویان تحت پوشش داده شود، مددجویان کد رهگیری دارند و این سبدها را به علت نیت خیرین نمی‌توان به افراد غیر داد، قطعا افراد نیازمند دیگری در جامعه وجود دارند اما به سبب خاص بودن نیات خیرین، سبدهای کالا فقط به جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی تعلق می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روز ۱۳ رجب مصادف با میلاد حضرت علی(ع) مراسم کلنگ زنی مرکز حرفه آموزی و مددکاری توانبخشی معلولان در سطح شهرستان برگزار شد.

وی عنوان کرد: با اقدامات شهرداری، فرمانداری و نماینده شهرستان در مجلس و بر حسب نیاز و مساعدتها، ساختمان همجوار در حال تخریب است تا با همت شهرداری و شورای شهر دماوند و همراهی دیگر مسئولان این اتفاق مثبت تا پایان سال ۱۴۰۰ محقق شود و مرکز حرفه آموزی در کنار این ساختمان احداث شود.

کد خبر 32900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد