مدیرکل بهزیستی کرمان تاکید کرد 
لزوم توجه به استعدادیابی و توسعۀ ورزش همگانی نابینایان کرمانی

فردای کرمان – گروه جامعه: رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هیات را در کنار توسعه‌ی ورزش همگانی، استعدادیابی بیان کرد و گفت که هیات‌های شهرستانی باید در هر ۲۳ شهرستان فعال شوند


به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان، عباس صادق‌زاده اولین نشست هیات رئیسه ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان با حضور اعضای این مجموعه برگزار شد، با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های ورزشکاران نابینا و کم‌بینای کرمانی، بیان کرد: «با توجه به سرمایه‌ی نیروی انسانی و امکانات سخت‌افزاری موجود می‌توانیم کرمان را چند پله  از کشور بالاتر بدانیم».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اعضای منتخب هیات رئیسه در دوره‌ی جدید، افزود: «عزیزانی که هم‌اکنون به عنوان همکاران من در هیات رئیسه حضور دارند هر یک به تنهایی یک ظرفیت بزرگ و تاثیرگذار برای ورزش نابینایان و کم‌بینایان هستند».
وی با تقدیر از خیریه مولی‌الموحدین و مجموعه‌ی هواپیمایی ماهان برای اختصاص مجموعه‌ای شایسته برای ورزش‌های نابینایان استان، اظهار کرد: «هم‌اکنون این هیات جزو ثروتمندترین هیات‌های کشور است و ثروت آن همین ظرفیت‌های پنهان و اَشکار موجود است، این هیات تنها هیاتی است که دارای ساختمان، سالن و زمین چمن و .... است و در دوره‌ی جدید هم با اضافه شدن افراد جدید، ثروت‌مان افزایش یافته و به همین دلیل باید استان کرمان را از سایر استان‌ها پیش بیندازیم».
صادق‌زاده افزود: «برنامه‌ریزی بر پایه‌ی دانش و داشتن برنامه‌ای مدون و زمان‌بندی شده برای رسیدن به نقطه‌ی طلایی پیشرفت بسیار مهم است».
وی با بیان این‌که باید به ورزش در تمام استان توجه کرد، گفت: «باید هیات‌های شهرستانی را در هر ۲۳ شهرستان فعال کرد که هم‌اکنون دو تن از ورزشکاران دختر نابینای ما که عضو تیم ملی گلبال هم هستند از دو نقطه‌ی محروم قلعه‌گنج و نرماشیر رشد کرده و به تیم ملی پیوسته‌اند و این نشان می‌دهد که اگر به ورزش در دورترین نقاط استان توجه شود، می‌توان استعدادهای خوبی را کشف کرد و پرورش داد».
صادق‌زاده یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هیات را در کنار توسعه‌ی ورزش همگانی، استعدادیابی بیان کرد و افزود: «به همین منظور یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین استعدادیابان کشور هم‌اکنون عضو هیات رئیسه هستند و جناب فروزی می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت این ورزش در کشور داشته باشد».
 وی با اشاره به رتبه‌ی هفتمی کرمان در کشور، بیان کرد: «با توجه به ظرفیت‌های ما این رتبه اصلا قابل‌قبول نیست و باید در این دوره جهش قابل‌قبولی را داشته باشیم».
در ادامه‌ی این نشست حامد صانعی، دبیر هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان ضمن تشریح برنامه‌های آینده‌ی هیات، گفت: «توسعه‌ی ورزش همگانی برای نابینایان و خانواده‌های آن‌ها، بهبود عملکرد ورزشکاران حرفه‌ای، بالا بردن سطح حرفه‌ای ورزشکاران در جهت توسعه برای افزایش مدال‌آوران، استعدادیابی  و پرورش استعدادهای جدید از برنامه‌های ما در این دوره خواهد بود»

کد خبر 32837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد