افتتاح نخستین مرکز جامع درمان معتادان بهبودیافته در کرمان

به گزارش راه ارمان کرمان صادق زاده گفت: مرکز کرمان بهترین مرکز در سطح کشور است و کسانی در راس امور قرار دارند که سال‌ها در بحث درمان کار کرده‌اند و یک کار خوب علمی در این رویکرد وجود دارد و خروجی‌های اینجا قطعا از افتخارات ما محسوب می‌شوند


.
به گزارش راه آرمان، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در آیین افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته‌ استان کرمان که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به‌صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به این‌که مرکز مذکور مخصوص آقایان است، بیان کرد: این مرکز ظرفیت نگهداری ۶۰ نفر را دارد که در حال حاضر ۵۴ مددجو در این مرکز تحت درمان هستند.
وی افزود: برای راه‌اندازی این مرکز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سوی بخش خصوصی و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بهزیستی استان کرمان بابت تجهیزات درمان و بازتوانی معتادین تخصیص داده شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به این‌که افراد برای درمان در این مرکز چهار ماه اقامت دارند، گفت: بعد از این مدت نیز ۱۵ روز درمان سم‌زدایی انجام می‌شود.
صادق زاده با بیان این‌که افراد تحت درمان در مرحله‌ی بعد سه‌ونیم ماه اقامت برای درمان‌های روانشناختی، حرفه‌آموزی و تغییر رفتار را در این مرکز سپری می‌کنند، ادامه داد: بعد از ترخیص نیز هفته‌ای سه جلسه‌ دو ساعته برای مشاوره و راهنمایی افراد برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که هزینه‌ی هر فرد در این مرکز در طول یک‌سال ۲۴میلیون تومان می‌شود، اظهار کرد: از این هزینه‌ها در ماه اول ۶۰ درصد، در ماه دوم ۷۰ درصد، در ماه سوم ۸۰ درصد، در ماه چهارم ۹۰ درصد و از ماه پنجم به بعد صددرصد هزینه‌ها توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: با توجه به درمان‌های در نظر گرفته شده در طول این مدت احتمال بازگشت معتادان بهبودیافته بسیار پایین خواهد بود و می‌توان گفت که بازتوانی کامل در این مراکز صورت می‌گیرد.
صادق زاده در بخشی از سخنان خود با اشاره به این‌که خلأ این مرکز بسیار مشهود بود، گفت: درمان‌های موجود تاکنون همه از بالا به پایین بودند و به همین دلیل، نتیجه‌ی مطلوب حاصل نمی‌شد اما در این مرکز کار برعکس انجام می‌شود و مددکاران ما تجارب خود را به سطوح بالا انتقال داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین راه درمان ایجاد این مراکز است.
وی با بیان این‌که کادر درمانی این مرکز بسیار حرفه‌ای هستند، افزود: مرکز کرمان بهترین مرکز در سطح کشور است و کسانی در راس امور قرار دارند که سال‌ها در بحث درمان کار کرده‌اند و یک کار خوب علمی در این رویکرد وجود دارد و خروجی‌های اینجا قطعا از افتخارات ما محسوب می‌شوند

کد خبر 32822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد