بانوی معلولی که بزرگ‌ترین دغدغه‌اش پوشش کامل اسلامی است

سردبیر معلول ما همسایه قدیمی امام رضا(ع) است. بانوی معلولی که بزرگ‌ترین دغدغه‌اش پوشش کامل اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از فارس، دارای معلولیت جسمی است و روزگارش بسیار دشوارتر از آنچه دیگران دارند می‌گذرد. تنها دغدغه این روزهای او چادر است. همان روپوشی که دشمن برای برداشتن آن برنامه‌ها دارد. اما او غمگین از آن است که نمی تواند چادر بر سر کند. دلیلش هم معلولیت و ناتوانی در حمل آن؛ همین شده تا این دختر جوان  دغدغه خود را در فارس من به ثبت برساند، به امید آنکه شاید یک نفر پیدا شود و برای هم قامتان آن چادری طراحی کند.

این کاربر فارس من با ثبت سوژه "درخواست طراحی و دوخت چادر ویژه معلولان" این گونه نوشت: "معلولی هستم از استان خراسان رضوی، علی‌رغم علاقه‌ای که به بحث حجاب و عفاف دارم اما به دلیل معلولیت توانایی همچنین با توجه به نبود محصولی مناسب برای بانوان معلول پوشیدن چادر معمولی برایم سخت است همچنین با توجه به تمایل برخی دیگر از معلولین به حجاب، درخواستی مبنی بر طراحی و دوخت چادری ویژه معلولان هستم که بتوانند به راحتی از حجاب برخوردار باشند."

نامش فاطمه کسایی نایینی است، از دیار خراسان و همسایه قدیمی امام رضا(ع) و تنها ۲۴ سال بیشتر ندارد، آن طور که پیش تر نوشتیم، چادر برایش اهمیت بالایی دارد و می خواهد طرحی در حد و شأن او و هم قطارهایش دوخته شود. او هدف از این کمپین را این گونه تشریح می‌کند: ما می خواهیم  چادری طراحی شود که ویژه معلولان باشد و با آن بتوان به راحتی تمامی فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهیم و در عین حال نیز حجاب را رعایت کرده باشیم.

این بانوی دغدغه مند، تأکید می‌کند: این چادرهایی که در بازار وجود دارند، نمی‌تواند برای ما مفید باشند، من به تنهایی دارای مشکلات راه رفتن هستم و نمی توانم به راحتی امورات شخصی خود در مکانهای عمومی را انجام دهم چرا که مشکل در راه رفتن دارم.

خانم کسایی، به برخی از مشکلات خود هنگام استفاده از چادرهای معمولی اشاره می‌کند و می‌گوید: حتی وقتی از چادرهای افراد معمولی استفاده می کنم در آستانه زمین خوردن هستم و نمی توانم تعادل خورد را حفظ کنم. با این حال ضرورت دارد که چادری طراحی شود تا بتواند نیاز ما معلولان به این امر مهم را فراهم کند.

این بانوی خراسانی، در بخش دیگری از این گفت‌وگو دلیل استفاده نکردن از چادرهای امروزی را این گونه توصیف می‌کند: اساسا به چادر خیلی علاقه دارم اما به دلیل همین که چادرهایی در اندازه ما نیست نمی‌توانیم آن را بپوشیم،  اما مساله علاقه من به چادر به خاطر تحقیقاتی است که درباره مساله حجاب داشته‌ام.

وی با انتقاد از وضعیت صنف پوشاک، خاطرنشان می کند: شما بیبنید آیا امروز چادری برای ما پیدا می شود حالا چه ملی باشد یا چادر دانشجویی و ...، این چادرها را ممکن نیست بتوانیم بپوشیم.

این فعال اجتماعی، از فعالیت خود در فضای مجازی و تولید محتوای مربوط به حجاب سخن گفت و تاکید می‌کند: ۵ سال است که فعال حوزه عفاف حجاب هستم و در شبکه اجتماعی اینستاگرام به تبلیغ حجاب می‌پردازم و تحقیقاتی درباره فرهنگ پوشش و حجاب به پایان رسانده‌ام.

او تحصیلات و زندگی شخصی خود را چنین روایت می کند: از ولیچر استفاده نمی‌کنم و می توانم با مشقت راه برم اما با این حال تحصیلات خود را تا مقطع کاردانی ادامه و در رشته مدیریت خانواده مشغول به تحصیل هستم.  نظرم حجاب امری واجب است کما اینکه در سوره احزاب آیه ۵۹ به این موضوع اشاره شده است.

خانم کسایی با انتقاد از زنان بدحجاب، عنوان کرد: وقتی به حرم امام رضا(ع) می روم چادر می پوشم اما عکس این موضوع را در افراد سالم و عادی جامعه می بینم که در جامعه و حتی حرم امام رضا (ع) چادر نمی‌پوشند و این جای تاسف دارد.

وی به یکی از پست های منتشر شده درباره دعوت به تولید چادر مخصوص معلولان اشاره کرد و گفت: در اینستاگرام پستی را منتشر کردم که بیایید برای معلولان هم چادر طراحی و تولید کنید که با توهین و ادبیات سخیف برخی ها مواجه شدم.

این بانوی علاقه مند به حجاب و عفاف، خاطرنشان کرد: طراحانی که لباس‌ها و چادرهای مخصوص معلولان را می خواهند تولید کنند سعی کنند از دکمه‌های دو طرفه و حتی لباس‌های دارای زیپ استفاده کنند چرا که این برای معلولان جسمی بهتر است و به راحتی می‌توانند از آن بهره مند شوند.

کد خبر 32797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد