دیر|نشست بررسی آسیب های اجتماعی با رویکرد طلاق در بهزیستی شهرستان دیّر برگزار شد

نشست بررسی آسیب های اجتماعی با رویکرد طلاق با حضور کرمی رئیس بهزیستی ، کارشناسان اورژانس اجتماعی ، مدیر مسئول و روانشناسان کلینیک مددکاری اعتماد شهرستان در دفتر ریاست بهزیستی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان  محمد کرمی رئیس بهزیستی شهرستان دیّربا بیان اینکه معضل طلاق یک پدیده چند وجهی است گفت: اکثر طلاق ها ناشی از عوامل متعدد و پیچیده اجتماعی است. 
رئیس بهزیستی درباره راه های پیشگیری از طلاق و افزایش ازدواج های موفق گفت : اولین استراتژی برای پیشگیری از طلاق و افزایش ازدواجهای موفق ، آموزشهای قبل از ازدواج و افزایش سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج می باشد

وی افزایش طلاق در شهرستان را چشمگیر توصیف کرد و گفت : پدیده طلاق یک پدیده جهانی است و جوامع از این معضل مصون نیستند 
 
کرمی افزود : طلاق پیامدها و عوارض جبران ناپذیری بر خانواده ها بجا می گذارد و منجر به لطمات و آسیب های اجتماعی می شود  
وی ابراز امیدواری کرد : با افزایش ، کنترل و پیشگیری و انجام مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت ها و برنامه های فرهنگی اجتماعی بتوان آمار طلاق را در کشور کاهش داد . 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیّر پیشگیری از معضل طلاق را نیازمند همکاری و مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان و استان دانست و تصریح کرد : اعتیاد، کاهش معنویت و باورهای دینی در بین زوجین ، کمبود مهارت های زناشویی ، الگو برداری از رسانه های مبتذل و مسایل اقتصادی با محوریت بیکاری و مشاغل غیرپایدار از علل افزایش طلاق در جامعه می باشد . 
در ادامه  احمدی کارشناس کلینیک مددکار اعتماد پیرامون اهمیت و ضرورت تشکیل چنین کمیته هایی در خصوص آسیب های اجتماعی  سخنانی را عنوان نمود . 
وی در این نشست که با رویکرد طلاق برگزار شد گفت : تعامل بین دستگاه های اجرایی خود عامل مهمی در مقابله و کاهش این معضل اجتماعی می باشد . 

وی بیان فرمود : به ارائه شرح اهداف تشکیل جلسه آسیب های اجتماعی با رویکرد طلاق اشاره کرد و سپس کارشناسان حاضر هر کدام به ارائه گزارشی جامع از عملکرد فعالیت و وظایف انجام شده  پرداختند و پیرامون مطالب ارائه شده به بحث و تبادل نظر پرداختند . 

کد خبر 32795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد