بهره مندی بیش از ۶۰۰ نفر توانخواه از خدمات مراقبتی و توانبخشی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از بهره مندی بیش از ۶۰۰ نفر توانخواه از خدمات مراقبتی و توانبخشی بهزیستی این استان خبر داد وگفت: در خراسان شمالی بالغ بر ۱۶ مرکز شبانه روزی،  ۸ مرکز نگهداری معلولان ۳ مرکز نگهداری بیماران روانی و ۵ مرکز سالمندان فعال است که در مجموع در این مراکز ۶۴۸ نفر توانخواه خدمات مراقبتی و توانبخشی دریافت می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی بااشاره به عملکرد  ۹ ماهه حوزه توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و بهبود فرایند مراقبت از افراد دارای معلولیت، کارمندان شاغل دارای همسر و یا فرزند معلول واجد شرایط جهت بهره مندی از کاهش ساعت کار اداری به دستگاه محل خدمت معرفی می نماید.

وی بااشاره به کاهش ساعت کاری معلولان شاغل بیان کرد: افراد کارمند دارای معلولیت شدید و خیلی شدید با معرفی سازمان بهزیستی به اداره محل کار، از۱۰  ساعت کاهش ساعت کاری در هفته بهره مند می گردند.

قربانی بابیان اینکه دفتر توانبخشی مراقبتی یکی از سه دفتر فعال در حوزه توانبخشی بهزیستی است، تصریح کرد: نگهداری و توانبخشی سالمندان، معلولان و همچنین بیماران مزمن روانی در مراکز شبانه روزی و انجام خدمات توانبخشی در منزل از فعالیتهای این دفتر بشمار می آید.

این مسوول بااشاره به اینکه نگهداری و مراقبت و توانبخشی توانخواهان از طریق معرفی آنها به مراکز شبانه روزی غیر دولتی دارای مجوز از سازمان بهزیستی صوت می پذیرد، گفت: خدمات این مراکز شامل مراقبت و نگهداری و توانبخشی پزشکی ، اجتماعی و آموزشی به معلولان، سالمندان و بیماران مزمن روانی می باشد که بدلیل شدت معلولیت و یا نداشتن سرپرست امکان نگهداری در منزل را ندارند و بخش قابل توجهی از ظرفیت این مراکز هم توسط افراد مجهول الهویه ای که با حکم قضایی به بهزیستی معرفی می شوند اشغال می شود.

وی بابیان اینکه بهزیستی استان خراسان شمالی خدمات توانبخشی در منزل را بوسیله ۸ مرکز به معلولان سالمندان و بیماران اعصاب و روان مزمن ارائه می دهد، تصریح کرد: تیم توانبخشی این مراکز شامل پزشک، روانشناس، مددکار،کاردرمانگر ، گفتاردرمانگر و پرستار با مراجعه ماهیانه مطابق دستورالعمل تخصصی هر مرکز به منزل توانخواه مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز را ارائه می نمایند.

قربانی افزود: در سراسر استان ۱۶ مرکز شبانه روزی،  ۸ مرکز نگهداری معلولان ۳ مرکز نگهداری بیماران روانی و ۵ مرکز سالمندان فعال است که در مجموع در این مراکز ۶۴۸ نفر توانخواه خدمات مراقبتی و توانبخشی دریافت می کند.

کد خبر 32774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد