در رسانه| ۲ هزارو ۷۰۰ مددجوی بهزیستی مازندران امسال شاغل شدند

ساری - ایرنا - معاون مشارکت‌های مردمی ، مراکز غیردولتی ، توانمندسازی و مسکن بهزیستی مازندران گفت که امسال در مجموع برای ۲ هزار و ۷۰۰ تن از مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان اشتغال ایجاد شده است.

نورالدین علاءالدینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که با این تعداد شغل با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تسهیل گری در اعطای مجوزهای لازم ایجاد شده است.
وی ایجاد این تعداد شغل را ۱۲ درصد بیشتر از سال گذشته اعلام کرد و گفت که در سال ۹۸ در مجموع برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی مازندران شغل ایجاد شده بود.
علاءالدینی با اعلام این که در سال جاری حدود ۹۵ میلیارد ریال اعتبار اشتغال زایی برای مازندران اختصاص یافته بود که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشت ، افزود که تاکنون از محل این تسهیلات ۲ هزار  ۱۷۴ طرح اشتغال زایی برای مددجویان بهزیستی تعریف و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.
وی میزان پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تاکنون را ۹۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که تمامی تسهیلات اشتغال زایی مربوط به اعتبارات بند "ب" و در قالب قرض الحسنه بوده است.
معاون بهزیستی مازندران در عین حال برش استانی سال ۹۹ برای مازندران در اشتغال زایی را ۲ هزار و ۷۵۰ نفر اعلام کرد و افزود : تاکنون در مجموع ۹۸ درصد این تعهد محقق شده است و تا پیش از پایان سال با بررسی باقی طرح ها ، سهمیه برش استانی به صورت ۱۰۰ درصدی محقق می شود.
وی مشاغل خانگی ، گلخانه های کوچک و همچنین کارگاه های کوچک مقیاس را مهم ترین طرح های اشتغال زایی بهزیستی برای مددجویان معرفی کرد.
بهزیستی مازندران دارای ۲۴۵ هزار مددجوی تحت پوشش است که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر مستمری دریافت می کنند و بقیه از دیگر خدمات بهزیستی بهره مند هستند. 
سال گذشته با وجود تحریم های سنگین اقتصادی که مازندران را بی نصیب نکرد، تسهیلات اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی مازندران در سالی که سال رونق تولید نام گرفته بود ، رشد ۱۵۰ درصدی داشت.
طبق اعلام رسمی بهزیستی مازندران بیش از ۷۰ درصد اشتغال زایی حوزه بهزیستی ثمربخش و بادوام بوده و کمتر از ۳۰ درصد با شکست رو به رو می شوند که جزو بهترین خروجی های کشور محسوب می شود ، اما در سال جاری میزان پایداری اشتغال مددجویان بهزیستی در استان به حدود ۶۰ درصد رسیده است.

کد خبر 32750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد