مدیرکل بهزیستی استان مرکزی 
تاسیس کتابخانه مخصوص افراد ناشنوا وکم شنوا

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود : کتابخانه مخصوص ناشنوایان و کم شنوایان در اراک تاسیس می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  اظهار داشت: از اولویت‌های این اداره کل  تاسیس کتابخانه جهت افراد ناشنوا وکم شنواست که این طرح به زودی در استان مرکزی  اجرا خواهد شد.                                                             

امینی افزود : در اصول مربوط به  علم  اطلاعات و دانش شناسی دسترسی به جریان آزاد اطلاعات و کسب آگاهی، حق همه انسان ها است. در این مسیر نه تنها هیچ مانعی پذیرفتنی نیست بلکه از جامعه انتظار می رود تسهیلات لازم را برای افرادی که به دلایل طبیعی یا شرایط موقتی از این حق محرومند، فراهم آورند. 

     مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت : کتاب و منابع کتابخانه ای و آگاهی رسانی های کتابخانه ، تنها در انحصار افراد با شرایط جسمانی سالم و پژوهشگران نیست، بلکه همه افراد باید بتوانند از خدمات کتابخانه ای بهره مند شوند و بهتر است کتابخانه ها منابع مناسب هر فردی از جمله معلولان را در اختیار آنها قرار دهند.

ایشان بیان داشت :  ناشنوایان و کم شنوایان به عنوان یکی از گروه های معلول شناخته می شوند. این قشر از جامعه همچون سایر افراد، دارای حقوق فردی و اجتماعی هستند و لازم است شرایطی فراهم آید که این گروه از خدمات کتابخانه ای که همه افرادی استفاده کنند، بهره بگیرد و از حاشیه جامعه به متن بیایند   

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه وجود کتابخانه ویژه ناشنوایان اقدام بسیار مهم، نو و بدیعی بود که صورت گرفت تا آنها نیز بتوانند بیشتر در این عرصه‌های مختلف اجتماع حاضر شوند، افزود: تعداد 4912 نفر از معلولین تحت پوشش این اداره کل ناشنوا وکم شنوا هستندکه تعداد 1954 نفر در اراک  زندگی میکنند لذا برای تقویت بنیه علمی این عزیزان با همکاری کتابخانه های عمومی استان نیاز به تاسیس کتابخانه ای جهت استفاده  ناشنوایان احساس میشد که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت 

کد خبر 32741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد