نهمین نشست باشگاه مدرسین با محوریت اختلالات شایع سالمندان

ظهر روز سیزدهم اسفند ماه با همکاری مرکز مشاوره مهرآرا نهمین نشست باشگاه مدرسین با موضوع اختلالات شایع سالمندان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌ گذاری اجتماعی با تدریس فرشته کمایی در سالن خزائلی اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد.

افزایش امید به زندگی و مراقبت های بهداشتی و درمانی و کاهش سطح باروری موجب بالارفتن شمار افراد  ۶۵ ساله و ایجاد پدیده ی سالمندی در کل کشور و گرایش ساخت جمعیتی کشور از ساخت جوان به بزرگسال شده است.

پدیده افزایش جمعیت سالمندان یکی از مهمترین چالش های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی در قرن بیست یکم به شمار می رود،سـالمندی موضوعـی چندبعدی اسـت و پرداختن بـه تمام ابعاد آن از عهده یک بخش یا سـازمان خارج اسـت.

لازم است تمام دستگاهها،سـازمانهای مرتبط، با اقدامهای هماهنگ به مرتفع ساختن نیازهای سالمندان و تعدیل اثرات سالخوردگی جمعیت بپردازند.

در این نشست آموزشی به مهمترین چالش ها و مشکلات سالمندی از قبیل ،احساس تنهایی،افسردگی ،اضطراب از مرگ ،انزوا و ناامیدی و.... پرداخته شد و راهکارهای روانشناختی و رواندرمانی از جمله خاطره گویی،مرور زندگی،معنادرمانی ،شناخت درمانی نقش و کاربرد مذهب در ارتقا سلامت روان سالمندان و افزایش انرژی روانی و شادکامی و بهبود رضایت از زندگی ایشان پرداخته شد.

و علاوه بر موارد فوق به تاثیر عواطف مثبت و منفی بر ابتلا و نحوه رواندرمانی افسردگی و اضطراب در دوره سالمندی و در نتیجه افرایش عزت نفس ،حل تعارض های سالمندی افزایش سازگاری فردی و اجتماعی و در نهایت ایجاد سلامت روان برای سالمندان پرداخته ومورد بحث و گفتگو و آموزش قرار گرفت .

کد خبر 32722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد