شهریار| بازدید آنلاین از پروژه نشاط اجتماعی وامیدبه زندگی

بازدید برخط از موسسه مهرآفرینان تحت نظارت بهزیستی شهریار توسط کارشناس حوزه امورپیشگیری بهزیستی استان تهران و با نظارت کارشناس پیشگیری بهزیستی شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سرپرست اداره در حاشیه این بازدید ضمن تاکید برنقش نشاط اجتماعی درخانواده ها افزود: نشاط می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود و بر این مبنا شادی و نشاط اجتماعی و حضور آن در یک جامعه از منظر علوم و افراد متخصص حوزه‌های مختلف، از نشانه‌های یک جامعه سالم است.  

داود فهیم راد گفت: امروزه نشاط اجتماعی یکی از مهم‌ترین نیازهای جوامع بشری است، زیرا شهروندان بویژه ساکنان کلانشهرها فرصت کمتری برای اندیشیدن به‌ خودشان و نیازهایشان دارند و به ‌شدت مستعد افسردگی‌ هستند.  

وی افزود: پروژه نشاط اجتماعی پایدار با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و افزایش امید به زندگی که با دو هدف اصلی افزایش نشاط اجتماعی و علاقمندی به فعالیت های هنری و افزایش گرایش به معنویات و امید به زندگی در شهر وحیدیه برای ۱۰۰ نفر از اعضای وحیدیه در رنج سنی ۱۸ تا ۵۰ ساله درحال اجرا است.

فهیم راد در ادامه اظهار داشت: از دلایل انتخاب این پروژه به شرایط حاضر در جامعه یعنی بحران همه گیری کرونا و عدم برگزاری کلاس های مجازی می باشد برنامه ریزی برای اوقات فراغت در مرحله اول باعث هدفمندی فرد و پیشگیری از بطالت رفتن و اوقات و تجربه‌های تلخ آسیب‌های اجتماعی می‌شود و همچنین منجر به مشارکت و تعامل مثبت در خانواده ها به سبب تجربه آموزشی مشترک می گردد در این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت برنامه های کاربردی تلفن همراه به منظور ارتقاء سطح آگاهی مشارکت و دانش جامعه در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و استحکام بنیان خانواده ها اقدام عمل خواهد شد و از برنامه‌های فضای مجازی استفاده می شود.

گفتنی است، در این بازدید آنلاین، مدیر موسسه مهرآفرینان در خصوص چگونگی شروع طرح از جمله تشکیل گروه مجازی عضو کردن اعضا و  توزیع  پرسشنامه امید به زندگی و نشاط آکسفورد جهت پیش‌آزمون توضیحات ارائه کرد.

کد خبر 32717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد