دیدار صمیمانه محمدرضاکاظم زاده نماینده ویژه رئیس سازمان بهزیستی کشور باتیم های مداخله در بحران روانی اجتماعی آسیب دیدگان زلزله شهرستان دنا

محمدرضاکاظم زاده نماینده ویژه رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر دوم خود به شهرستان دنا با مسئولین بهزیستی استان و شهرستان های بویراحمد و دنا و تیم های مداخله در بحران زلزله شهرستان دنا دیدار و گفت وگو کرد.


 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمدرضا کاظم زاده مدیر پدافند غیر عامل بهزیستی کشور و نماینده ریاست سازمان بهزیستی کشور در بحران زلزله شهرستان دنا ضمن تشکر و سپاسگزاری از تلاش ها و برنامه‌های تیم های مداخله در بحران بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد،  فعالیت و اقدامات بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد را شایسته تقدیر دانست و گفت حمایت های روانی اجتماعی از مردم زلزله زده،  یکی از مهمترین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین ضمن تشکر از تلاش های جناب آقای دکتر مرادی مدیرکل و فعالیت ها و برنامه ریزی معاونت محترم پیشگیری جناب آقای صیادی و کارکنان ستادی معاونت پیشگیری  در همه برنامه ها به ویژه عملکرد تیم های محب ، ولایتی نژاد مسوول علمی برنامه حمایت های روانی اجتماعی،  روانشناسان و مشاوران و تیم های پشتیبانی و اجرایی ،  عملکرد تیم های محب در زلزله سی سخت  را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و تاکید کردند ادامه فعالیت تیم های محب تا عادی شدن وضعیت شهر سی سخت ضروری است.
دکتر محسن مرادی مدیرکل بهزیستی استان ضمن قدردانی از تلاش های روانشناسان و مشاوران گفت: فعالیت تیم های محب برای حمایت و مراقبت از مردم سی سخت در مقابل آسیب‌های روانی ناشی از وقوع زلزله ادامه خواهد داشت.

رهام ولایتی نژاد مدیر بهزیستی شهرستان بویراحمد و مسئول علمی تیم های مداخله در بحران روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت بهزیستی گفت : طی برنامه ریزی و هماهنگی با معاونت محترم پیشگیری جناب آقای صیادی، از اولین روز وقوع زلزله در شهر سی سخت، تیم های روان شناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در کنار دیگر امدادگران به یاری مردم شریف سی سخت شتافتند و وضعیت روانی آسیب دیدگان زلزله شهرستان دنا را مورد غربالگری اولیه و ارزیابی بالینی قرار دادند.
ولایتی نژاد در گزارشی عملکرد تیم های محب بهزیستی را تشریح کرد و گفت : برای اجرای برنامه حمایت های روانی اجتماعی از ظرفیت نیروی انسانی موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد، اعضای محترم هیآت علمی دانشگاه های استان، روان پزشکان، روان شناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی با تجربه و دانش تخصصی استفاده شده است. وی ابراز داشت که استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ نیروی انسانی متخصص در رشته های روان شناسی و مشاوره از ظرفیت بالایی برخوردار است و توانایی های علمی و اجرایی لازم برای حمایت از مردم را دارد. 

 وی همچنین گفت: طی هماهنگی با گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز بهداشت شهرستان دنا  جلسه بازآموزی مداخله در بحران های روانی اجتماعی برای روان شناسان و مشاوران برگزار شد.

تیم های غربالگری ۲۸۰ خانوار را مورد معاینه بالینی قرار دادند. ۱۱۲ نفر را برای مشاوره  تخصصی و ۱۵ نفر به روان پزشک ارجاع داده شد و در مجموع حدود ۴۸۰ نفر ساعت  خدمات مشاوره و روان درمانی  به مردم ارائه شد

کد خبر 32705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد