۷۱ مددکار در حوزه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست قزوین فعالیت می‌کنند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۷۱ مددکار در مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست این استان مشغول به فعالیت بوده و خدمات زیادی به این قشر از جامعه بهزیستی ارایه می دهند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی روز سه شنبه با اشاره به فعالیت های مددکاران اجتماعی در حوزه کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست اظهار داشت: مددکاری اجتماعی عبارت از مجموعه ای متشکل از تدابیر و روانشناسی، مشاوره و فعالیت های حرفه ای است که در قالب نهادها، سازمان ها و موسسات رفاهی، توانبخشی، اجتماعی، فرهنگی و تربیت بدنی عرضه می شود.
وی افزود: این فعالیت ها با هدف ایجاد تغییر و دگرگونی مناسب در شرایط مادی و معنوی افراد و قشرهای جامعه بهزیستی انجام می شود.
این مسوول گفت: مددکاری اجتماعی کار حرفه ای است که به افراد، خانواده ها، گروه ها و جوامع کمک می کند تا رفاه فردی و اجتماعی خود را ارتقاء بخشند و هدف آن کمک به افراد در توسعه مهارت های خود و توانایی آنها در استفاده از منابع خود و جامعه برای حل مشکلات است.
وارثی اضافه کرد: مددکاری اجتماعی علاوه بر بررسی، کاهش و رفع مشکلات فردی و شخصی، به مسایل اجتماعی گسترده تر مانند فقر، بیکاری و خشونت های خانگی و غیره نیز می پردازد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در پنج مرکز خدمات مددکاری برای کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست ارایه می دهند.

کد خبر 32700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد