انتقاد معاون استاندار ایلام از کم کاری در مناسب سازی فضاهای عمومی

معاون عمرانی استانداری ایلام از کم‌کاری برخی دستگاه های اجرایی برای مناسب سازی فضاهای عمومی برای سهولت تردد افراد دارای معلولیت و سالمندان انتقاد کرد.

به‌گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، احمد کرمی  در کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان استان گفت: متاسفانه برخی مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد مناسب سازی نسبت به مصوبات این کمیته کم‌کاری داشته و توجه کافی ندارند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اقدامهایی در این زمینه انجام گرفته ولی برخی دستگاه ها کوتاهی داشته که این مساله در ارزیابی مدیران اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح های جدید عمران شهری مساله مناسب سازی رعایت می شود، گفت: فضاهای احداثی گذشته نیز باید اصلاح و بازنگری شده ونباید مانعی برای تردد آزادانه افراد دارای معلولیت و سالمند وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید مانعی برای تردد افراد دارای معلولیت و سالمند در شهرها وجود داشته باشد گفت: کمیته‌ های نظارت شهرستانی باید هزینه‌های مناسب‌سازی را بصورت هدفمند متناسب با رفع مشکلات این قشر از جامعه انجام دهند. 

معاون عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه برای تسریع در روند مناسب سازی دستگاه های مختلف این فرآیند را در برنامه زمان‌بندی شده معین و بصورت جدی انجام دهند، از مدیران عضو این کمیته خواست اقدامات خود رادر زمینه مناسب سازی به بهزیستی منعکس کنند.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به تعیین دو شهر ایوان و بدره به عنوان نمونه برای شهر بدون مانع برای تردد افراد دارای معلولیت و سالمند گفت: شهرداران و فرمانداران محلات دوستدار سالمند را تعیین کنند.

زهرا همتی همچنین با بیان اینکه ایلام رتبه ۲۱ در زمینه نرخ سالمندی را در کشور داراست گفت: نرخ سالمندی ایلام ۸.۵۱ با جمعیت ۴۹ هزار و ۳۶۰ نفر است. 

وی با ذکر اینکه اگرچه افزایش نرخ امید به زندگی تاکنون روند صعودی در کشور داشته گفت: بر اساس بررسی های انجام شده تا سال ۲۰۵۰ حدود ۱۶ درصد جمعیت جهان سالمند بوده ولی این نرخ در ایران تا سال ۱۴۲۰ به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت که مساله ای نگران کننده است.

وی ادامه داد: سند ملی سالمندان در ۶ محور تدوین و کلیه دستگاه های اجرایی متناسب با آن باید اقدامات لازم برای خدمات دهی به این قشر را انجام دهند.

همتی همچنین از کلیه دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا بانک اطلاعاتی از سالمندان زیرمجموعه خود داشته باشند.

کد خبر 32664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد