مدیرکل بهزیستی:
افزایش جمعیت سالمندان زن اردبیل دور از انتظار نیست

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با توجه به شاخص‌های جمعیتی، جمعیت جوان و باسواد امروز در چند سال آینده به سمت سالمندی خواهد رفت و افزایش جمعیت سالمندی بویژه زنان دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز یکشنبه در نشست شورای سالمندان استان اردبیل بیان کرد: هم‌اکنون نرخ جمعیت سالمندی ۳۷.۹ درصد نسبت به جمعیت اردبیل است و از لحاظ جایگاه استان در پله سیزدهم قرار گرفته است،  از این رو در آینده نزدیک نیاز به همراهی و مشارکت عمومی همه دست‌اندرکاران اجرایی برای دسترسی به حداقل‌های خدمات شهری برای سالمندان احساس می‌شود.

وی ضمن اشاره به راه‌اندازی و فراهم ساختن خانه امید برای استفاده سالمندان، بر پایبندی به سند ملی سالمندان از سوی اعضا و همچنین حمایت‌های روانی و اجتماعی از این قشر تاکید کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه کرونا هنوز از جامعه دور نشده است، افزود: تامین مایحتاج معیشتی بویژه اقلام بهداشتی برای سالمندان و سایر جامعه هدف که همواره نیازمند یاری هستند، یکی از ضرورت‌های اساسی است که در این رابطه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این نشست اظهارکرد: بحث سالمندان واقعیتی انکارناپذیر و به طور کامل اجتماعی است و تا ۲۰ سال آینده، یک چهارم جمعیت پیر خواهد شد.

محمد سیمزاری اضافه کرد: با توجه به افزایش نرخ سالمندی در استان اردبیل و لازم‌الاجرا بودن مصوبه‌های نشست، از همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود در برنامه‌ریزی‌ها برای حوزه سالمندی مشارکت فعال داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای فراهم ساحتن زیرساخت‌های لازم به منظور تکریم سالمندان با همکاری دستگاه‌های اجرایی خدمات قابل قبولی ارائه خواهد شد.

پیگیری مجدانه راه‌اندازی خانه امید، اولویت‌دار بودن سالمندان در دریافت خدمات سلامت، اهتمام جدی دستگاه‌های حمایتی در توزیع بسته‌های معیشتی بویژه در نوروز،  اطلاع‌رسانی کافی از خدمات بیمه سلامت به جمعیت هدف و فعال‌سازی نشست‌های شورای سالمندان به ویژه در شهرستان‌های پیر مانند نیر و کوثر از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، استان اردبیل بیش از یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت دارد که از این میان، افزون بر ۴۴۸ هزار نفر ساکن نقاط روستایی هستند و در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در این استان ۱.۳۵ درصد است.

کد خبر 32654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد