برگزاری اولین جلسه کمیته بهداشت روان (طرح شهید سلیمانی) در بهزیستی استان

اولین جلسه کمیته بهداشت روان (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) با حضور اعضای کمیته، نمایندگان دستگاههای مرتبط؛ سپاه حضرت عباس (ع)، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، صدا وسیما، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، مدیرکل و معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان با دستور جلسه؛ هم اندیشی و برنامه ریزی در خصوص مدیریت روحی و روانی مبتلایان و عزاداران ناشی از بیماری کووید ۱۹ برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، در این نشست دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اهداف کمیته برابر بند ۱۷ مصوبات جلسه ستاد کرونا و طرح شهید سلیمانی تصریح کرد : در این زمینه مقرر شده است تا کمیته بهداشت روان استان با مسئولیت بهزیستی و دستگاههای مرتبط تشکیل و شرح وظایف دستگاههای عضو مشخص و در سریعترین زمان نسبت به عملیاتی کردن برنامه اقدام شود.

در ادامه حاضرین در رابطه با موضوع جلسه که با محوریت شیوع ویروس کرونا پیامدهای روانشناختی آن و نحوه پیشگیری از این پیامدها در بیماران و عزاداران ناشی از این بیماری تشکیل یافته است به تبادل نظر پرداختند.

افزودنی است : معرفی سامانه خود ارزیابی روانشناختی در شیوع ویروس کرونا و ارجاع به صدای مشاور (۱۴۸۰) و مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی و بهره گیری از ظرفیت های موجود سایر دستگاههای عضو از جمله موضوعات مطروحه در این نشست بود.

همچنین در این مراسم مقرر گردید دستگاههای عضو برابر وظایف و تقسیم کار مشخص شده، برنامه عملیاتی خود را جهت طرح و تصویب در ستاد کرونای استان به بهزیستی استان ارسال نمایند.

کد خبر 32652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد