شناسایی 206 کودک کار در خراسان شمالی

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی از شناسایی 206 کودک کار در خراسان شمالی خبر داد و گفت: آمار کودکان کار و خیابانی در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

 به گزارش روابط عمومی ادراه کل بهزیستی خراسان شمالی، مدیر کل بهزیستی این استان بااشاره به کاهش آمار کودکان کار و خیابانی در سال جاری گفت: در طی ۱۱ ماه اخیر امسال حدود ۲۰۶ کودک کار در سطح استان شناسایی شدند که حدود ۹۹ درصد  از آنان پسر و تنها ۱ درصد دختر هستند و این آمار نشان می دهد که آمار کودکان کار و خیابانی در مقایسه با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.
وی افزود: این کودکان از سوی مراکز حمایتی آموزش کودک و خانواده در بجنورد مورد حمایت قرار می گیرند و از خدماتی چون مددکاری، روانشناسی، درمان، آموزش و تحصیل، اشتغالزایی برای خانواده، تهیه سبد کالا و همچنین پرداخت کمک های موردی بهره مند می شوند.
مدیر کل اداره کل بهزیستی خراسان شمالی تاکید کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، همه کودکان کار در این استان دارای خانواده هستند اما خانواده هایشان از فقر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی رنج میبرند.
 وی به سلامت و بهداشت کودکان کار اشاره کرد و افزود: همه این کودکان از سلامت جسمی و روانی برخوردارند اما به لحاظ قد و وزن رشد طبیعی ندارند و دچار سو تغذیه هستند.

کد خبر 32647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد