فعالیت 4 پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی از فعالیت 4 پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی مدیر کل بهزیستی این استان بابیان اینکه اورژانس اجتماعی با ارائه خدمات تخصصی و به موقع به دنبال بهبود وضعیت افراد و جامعه است، اظهار کرد: ارائه خدمات به موقع، دردسترس و تخصصی به گروه های هدف از اصلی ترین برنامه های اورژانس اجتماعی بشمار می آید.

وی در ادامه به تعریفی از گروه های هدف مراکز اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: زنان و دختران آسیب دیده، کودک آزای، همسرآزاری، افرادی که اقدام به خود کشی کردن و دختران فراری از جمله افرادی هستند مشمول دریافت خدمات اورژانس اجتماعی می شوند.

قربانی بااشاره به تعداد پایگاه های خدمات اجتماعی در سطح استان بیان کرد:  پایگاههای خدمات اجتماعی با هدف توانمند سازی ساکنین سکونتگاههای غیر رسمی و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق شروع به فعالیت نموده است و در حال حاضر در سطح استان 4 پایگاه خدمات اجتماعی به تفکیک 2 پایگاه درشهرستان بجنورد و یک پایگاه در شیروان و دیگری در مانه و سملقان فعال است.

این مسوول به خدماتی که اورژانس اجتماعی ارائه می دهد، اشاره کرد و گفت: تقویت و توسعه خط 123 و تیم سیار اورژانس اجتماعی، استقرار تیم سیار اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه شهر و نقاط آسیب پذیر، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از خدمات اورژانس اجتماعی،  تقویت برنامه اورژانس اجتماعی و مراکز مداخله و همچنین برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی برای همکاران بخشی از برنامه های اورژانس اجتماعی در 6 ماه اخیر سال بوده است.

وی از برگزاری دوره های آموزشی مجازی برای نیروهای اورژانس خبر داد و گفت: در 6 ماه اخیر سال و با توجه به شرایط کنونی کشور و همه گیر شدن ویریوس کرونا برای بیش از 60 نفر از نیروهای اورژانس و دفاترآسیب دوره های آموزشی بصورت مجازی برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: در 3 ماهه سوم امسال نزدیک به 38 نفر از دختران و زنان آسیب دیده مورد شناسایی قرار گرفتند که پس از تشکیل پرونده  نسبت به رفع مشکلات آنها با انجام مداخلات تخصصی از جمله مددکاری، روانشناختی و توانمندسازی اقدام می‌شود.

وی به آمار همسران و کودکان آسیب دیده در سطح استان اشاره کرد و افزود: در 3 ماهه سوم امسال نزدیک به 188 پرونده کودک آزاری و 66 پرونده همسرآزاری ثبت شده است.

قربانی علت اصلی فرار فرزندان خصوصا دختران از منزل را مسائل و مشکلات درون خانواده عنوان کرد و گفت: تعداد فرزندان آسیب دیده خراسان شمالی که فرار از منزل را به ماندن در خانه ترجیح دادند حدود 18 نفر بوده که اکثر آن دختر بودند و علت آن را می توان فقر توجه و مهربانی، وقت نگذاشتن برای خانواده و نبود مهارت‌های فرزندپروری عنوان کرد.

وی بابیان اینکه 208 مورد اقدام به خودکشی در این استان ثبت شده است، تصریح کرد: اقدام به خودکشی در سال جاری جزء آسیب اولویت دار در بهزیستی بشمار می آید که درگیری با اعضای خانواده افسردگی و مسائل زناشویی را میتوان از دلایل اصلی این اقدام دانست.

کد خبر 32627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد