برقراری بیش از ۲۰ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲۸ هزار و ۷۹۰ تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از سوی شهروندان استان قزوین برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۷۹۰ تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ اداره کل بهزیستی استان قزوین در سال جاری برقرار شده که این میزان نسبت به سال گذشته که ۱۴ هزار ۶۸۳ مورد بوده، دو برابر افزایش یافته است.

مدیر کل بهزیستی استان بیان کرد: مشاوره تلفنی به این معنی است که  تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن صورت می گیرد که در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان و باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد می شود و مشاور کمک می کند تا تماس گیرنده نیازهای خود را مشخص کند، راه حلی برای مسائل خود پیدا کند و توانایی تصمیم گیری در وی تسهیل شود.

وارثی در خصوص نحوه برقراری تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰، افزود: این خط از ۸صبح لغایت ۱۲ شب  حتی در ایام تعطیل ،خدمات مشاوره ای به تماس گیرندگان در حوزه‌های مختلف فردی، خانوادگی، تربیتی، تحصیلی، اعتیاد، کرونا و ... ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه "طرح محب" یکی از طرح های اجرایی حوزه دفترمشاوره و امور روانشناختی بهزیستی می باشد، ادامه داد: این دفتر در راستای اهداف و وظایف خود که همانا ارتقاء سطح بهداشت و سلامت روان جامعه می باشد طرح خدمات مشاوره ای  و حمایت های روانی_اجتماعی در بلایای طبیعی (طرح محب ) را با تاکید بر توانمند سازی اجتماعات محلی به منظور پیشگیری و کاهش مشکلات روانی_اجتماعی در بلایای طبیعی اجرا می کند.

 این مسئول با بیان این مطلب که دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی با تشکیل تیم های فوریتی به ارائه خدمات به متقاضیان می پردازد، گفت: افرادی به صورت داوطلب در این تیم ها حضور دارند که از روانشناسان و مددکاران ماهر به شمار می روند و در مواقع بحران به ارائه مداخلات روانشناختی می پردازد و این طرح از سال ۸۷ در استان قزوین اجرایی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه مراکز مشاوره حضوری به دو بخش دولتی و غیر دولتی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: ارائه خدمات مشاوره، روانشناختی و روانپزشکی حضوری در حیطه های مختلف از قبیل خانواده، زوج درمانی، گروه درمانی وکودک و نوجوان و... همچنین اجرای آزمون های روانشناختی به مراجعان در مراکز دولتی و غیر دولتی جهت پیشگیری از آسیب های فردی، اجتماعی و خانوادگی انجام می شود.

وارثی در پایان،  مرکز جامع مراقبت از خانواده ( سامانه تصمیم )،طرح غربالگری اضطراب، طرح پیش از ازدواج و طرح زندگی خانواده (پیشگیری از طلاق) را از دیگر خدمات ارائه شده توسط دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی استان اعلام کرد.

کد خبر 32614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد