برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در ۵۵ محله استان قزوین اجرا می‌شود

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان در ۵۵ محله اجرا می‌شود تا بتوان به شکل عملیاتی برای مقابله با این پدیده خانمان سوز اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: این اداره کل برای پیشگیری از اعتیاد در طول سال طرح ها و برنامه های مختلفی را اجرا می کند که مهمترین آنها شامل برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد، برنامه پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی و طرح پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور است.

این مسوول با بیان اینکه مسوولیت پذیری اجتماعی، توسعه مشارکت های مردمی، کاهش تقاضای مواد مخدر از جمله اهداف اساسی موسسات و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد است، گفت: اداره کل بهزیستی استان قزوین با محوریت دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد از طریق سازمان های مردم نهاد و موسسات غیردولتی برنامه های آگاهسازی و آموزش به خانواده ها را در سطح محلات شهری و روستایی در دستور کار دارد.

وارثی افزود: در حال حاضر ۱۵ موسسه فعال با رویکردهای کاملا پیشگیرانه برای گسترش این مهم در محلات شهری و روستایی مشغول فعالیت هستند.

 این مسوول با اشاره به برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد، اضافه کرد: این برنامه به شیوه مشارکت با مردم در محلات شهری و روستایی، محیط های آموزشی با تاکید بر کودکان زیر سن دبستان، خانواده ها و محیط های کار انجام می شود.

وی درباره برنامه پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی، اظهار داشت: در راستای این برنامه، بسته های رسانه ای آموزشی و پیشگیری از اعتیاد تحت عنوان "کاربین" در فضای مجازی منتشر می شود.

وارثی گفت: علاوه بر کاربین، خط ملی اعتیاد با شماره تماس ۰۹۶۲۸ با هدف ارایه راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد اعتیادآور، راهنمایی درخصوص درمان اعتیاد و ارجاع به مراکز درمانی و کاهش آسیب اعتیاد دارای مجوز رسمی فعالیت می کند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: این اداره کل در طرح پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور تمامی فرایند مداخله پیشگیری از جمله تعیین مشکل، نیازسنجی، اولویت بندی، تعیین عوامل خطر و نوع مداخله و پایش را  در کنار کارشناس تسهیلگر بررسی می کند.

کد خبر 32611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد