با هدف تسریع و تسهیل ارائۀ خدمات بهزیستی؛ 
۱۳۶ مرکز «مثبت زندگی» در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل بهزیستی استان کرمان از راه‌اندازی ۱۳۶ مرکز مثبت زندگی در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت که با افتتاح این مراکز، ضمن یکپارچگی در توزیع خدمات، نیاز مراجعه‌ی افراد به ادارات بهزیستی به حداقل کاهش خواهد یافت و همچنین پروسه‌ی الکترونیکی شدن پرونده‌ها، باعث تسهیل در روند خدمت‌رسانی به مددجویان می‌شود.

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، عباس صادق‌زاده با اشاره به این‌که بیش از ۱۳۶ مرکز مثبت زندگی در کرمان آماده‌ی افتتاح است، بیان کرد: «هدف از تاسیس مراکز مثبت زندگی بردن خدمات به درب خانه مردم است».
وی افزود: «مراکز مثبت زندگی باعث تسریع، تسهیل و شفافیت ارائه‌ی خدمات بهزیستی به جامعه هدف می‌شود».
صادق‌زاده ادامه داد: «با توجه به وسعت و گستردگی استان کرمان بیش ۱۳۶ مرکز مثبت زندگی در ۲۱ شهرستان استان تاسیس و راه‌اندازی شده و طی روزهای آینده توسط ریاست محترم جمهوری و مسئولان کشوری و استانی افتتاح خواهند شد».
وی افزود: «شاخصه‌ی مراکز مثبت زندگی ارائه‌ی خدمات در بستر الکترونیک است و کلیه‌ی خدماتی که ارائه خواهد شد به‌صورت محله‌محور و با توجه به محدوده‌ی مکانی شخص متقاضی خواهد بود و حضور مددجویان و توان‌خواهان برای پیگیری امور به ادارات بهزیستی حذف شده و با  یکپارچگی در توزیع خدمات، نیاز مراجعه‌ی افراد به ادارات بهزیستی به حداقل کاهش خواهد یافت و همچنین پروسه‌ی الکترونیکی شدن پرونده‌ها، باعث تسهیل در روند خدمت‌رسانی به مددجویان می‌شود».
صادق‌زاده ایجاد عدالت در ارائه‌ی خدمات و همچنین آگاهی و شناخت اقشار مختلف جامعه نسبت به اهداف و برنامه‌های سازمان بهزیستی را از مزایای این طرح بیان کرد و گفت: «یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که بخش زیادی از افراد جامعه آشنایی کافی با خدمات بهزیستی ندارند، لذا با توجه به استانداردسازی ارائه‌ی خدمات در این مراکز، قطعا رضایتمندی جامعه‌ی هدف سازمان بهزیستی بالا خواهد رفت».
وی با اشاره به این‌که مراکز مثبت زندگی بر اساس بند ۴ ماده‌ی ۲۶ قانون در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه تاسیس شده و بیش از ۲۲ خدمت سطح یک بهزیستی در این مراکز ارائه می‌شود، اظهار کرد: «هرکدام از مراکز مثبت زندگی دارای حداقل ۱۵۰ پرونده و حداکثر ۴۵۰ پرونده بوده و دسترس‌پذیری آسان به خدمات بهزیستی جزو مهم‌ترین مزیت‌های این مراکز است».

کد خبر 32593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد