جمع آوری کودکان کار و خیابانی در ایام کرونا

مدیرکل بهزیستی استان تهران از جمع آوری کودکان کار و خیابانی در ایام کرونا خبر داد و گفت: در طی ۵ ماه گذشته ۶۲۸ کودک جمع‌آوری و شناسایی و ساماندهی شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری تسنیم، امین شاهرخی در نشست خبری خود اظهار کرد: سازمان بهزیستی سازمانی اجتماعی است و بر همین اساس رسالت  این سازمان جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است همچنین در استان تهران ۲۵۰ هزار مددجو شامل کودکان  بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت در مراکز شبانه‌روزی معتادان متجاهر و... از حمایت‌های سازمان استفاده می‌کنند.  

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته علی رغم همه مشکلات اما مستمری مددجویان این سازمان یک روز نیز به تعویق نیفتاده است و موفق شدیم در انتهای سالجاری مستمری مددجویان این نهاد را ۲۰ درصد افزایش دهیم.  

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا بنیاد مستضعفان ۵ میلیارد تومان را در اختیار بهزیستی قرار داد و بلافاصله در اختیار مددجویان  تحت پوشش قرار گرفت.  

شاهرخی ادامه داد: همچنین پس از این مبلغ از سوی بنیاد به سازمان بهزیستی بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از جانب بنیاد به حساب مشارکتهای سازمان بهزیستی واریز شده است.  

وی افزود: براساس آخرین آمار ۸۰۰ مهدکودک تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و ۲۰۰ کلینیک مددکاری و ۶۰ مرکز به عنوان مراکز کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سطح استان تهران فعال هستند همچنین در حوزه توانبخشی ۳۰۷ مرکز در سطح استان تهران فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: در طول سالجاری اقدامات متعددی به مددجویان تحت پوشش این سازمان ارائه شده است همچنین در طی ماههای گذشته شاهد راه‌اندازی یکی از مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بودیم.

شاهرخی در ارتباط با ساماندهی کودکان کار و خیابانی خاطرنشان کرد: اقداماتی در ارتباط با جذب این گروه از جامعه انجام شده است و این فرآیند در حال اجرا است.

وی گفت: طی ۵ ماه گذشته ۶۲۸ کودک جمع‌آوری و شناسایی و ساماندهی شدند.

شاهرخی همچنین به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی اشاره کرد و گفت: این اقدام مؤثری است که از سوی سازمان بهزیستی کلید خورده است و قرار است به زودی به صورت همزمان مراکز مثبت زندگی در سطح کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

کد خبر 32591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد