در رسانه | سالمندان همدان در برابر کرونا واکسینه می شوند

همدان- ایرنا- سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: تزریق واکسن کرونا به ۳۰۰ نفر از سالمندان حاضر در مراکز شبانه روزی این مرکز به زودی آغاز می شود.

"سیاوش رهبر" روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر واکسن کرونا شامل سالمندان ساکن در مراکز شبانه روزی به علت قرار داشتن در محل های تجمعی و گروهی می شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد این افراد واکسینه می شوند، اضافه کرد: اولویت تزریق واکسن از طریق تیم های بهداشتی حاضر در مرکز سالمندان تعیین شده و سالمندان فاقد سیستم ایمنی قوی و دارای بیماری زمینه ای جدی در اولویت هستند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان اظهار داشت: اولویت تزریق واکسن کرونا در همه کشورها پس از کادر درمان، سالمندان و گروه های آسیب پذیر هستند در ایران نیز اولویت با مراکز نگهداری سالمندان و مراقبین آنها است.

رهبر ادامه داد: در مراحل بعدی، واکسن کرونا به بیماران  حاضر در مرکز شبانه روزی و مراقبین آنها و در نوبت سوم معلولان ذهنی و حرکتی و مراقبانشان تزریق می شود.

وی یادآوری کرد: تزریق واکسن به سالمندان ابتدا به صورت آزمونه (پایلوت) از آسایشگاه کهریزک تهران آغاز شد، در همدان نیز ابتدا ۱۰۰  دوز واکسن کرونا برای سالمندان در نظر گرفته شد که با گذشت زمان تعداد واکسن های پیش بینی شده برای این قشر افزایش می یابد.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان عنوان کرد: اسامی سالمندان در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و تا قبل از پایان سالجاری واکسن کرونا برای سالمندان استان تزریق می شود.

رهبر ادامه داد: با توجه به عوارض احتمالی، رضایت نامه از خانواده آنها دریافت شده و اجباری هم برای تزریق واکسن نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای تزریق واکسن به  سالمندان مجهول الهویه نیز تیم پزشکی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصمیم می‌گیرد.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است.

کد خبر 32562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد