بازدید معاون قضایی دادستان کل کشور از مرکز جامع درمان وبازتوانی اعتیاد "نجات" اردبیل 

دکتر سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور به اتفاق رئیس کل دادگستری، دادستان و هیات همراه دبیر شورای هماهنگی، مدیرکل بهزیستی استان از مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد (نجات) اردبیل بازدید کرد.

 به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، در این دیدار که از محل مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین نجات اردبیل صورت گرفت مدیرکل بهزیستی استان ضمن اشاره به برخی از فعالیت های بهزیستی در زمینه درمان و کاهش آسیب اعتیاد گفت : تعداد ۱۴ مرکز اقامتی، درمان و بهبودی میان مدت، بلند مدت، مرکز جامع و شلتر گذری معتادین در سطح استان خدمات متنوع و قابل قبولی را با ظرفیت اسمی ۸۰۰ نفر ارائه می کند.


دکتر ستاری در بخش دیگر از سخنان خود تعداد سهیمه معتادین موضوع تبصره ۵۲ ماده ۱۶ را بر اساس سهمیه تعیین شده برای پذیرش قابل قبول ندانسته و بر تجدید نظر در زمینه افزایش سهیمه پذیرش، درمان و بازتوانی این افراد از طریق مراکز اقاکتی و بهبودی و افزایش سهم اعتبار استان در این زمینه و تامین خودرو بر ای انتقال بیماران به کارگاههای آموزشی تاکید کرد.


در ادامه دکتر سعید عمرانی معاون داستان کل کشور هم ضمن برگزاری جلسه دوستانه با معتادین در حال بهبودی با مثبت ارزیابی کردن فعالیتهای دست اندرکاران در تکمیل و خدمات دهی خوب به افراد مبتلا شده در زمینه اعتیاد گفت : دغدغه اصلی تمام مسئولین بویژه تلاشگران امر مبارزه با موادمخدر بر این استوار هست که تمامی این افراد از این گرفتاری نجات پیدا کنند با آرامشی خاطر با همت خود به آغوش خانواده و جامعه باز گردند.


معاون داستان کل کشور تمامی مبتلایان اعتیاد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری جزو عائله و خانواده خطاب کرده اند که بایستی طبق این فرموده تمام عزم و جزم خود را در راه اصلاح جامعه، هدایت و راهبری معتادین به سمت و سوی رهایی از این بلا در پیش بگیریم.


وی در پایان اظهار امیدواری کرد که قوه قضاییه و در راس آن تمامی خدمتگزاران خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این اهتمام خواهد بود که با تلاش جهادی جامعه ای عاری از هرگونه اعتیاد داشته باشیم و در این رابطه از هیچ کونه تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد چرا که انگیزه و باور خود معتاد به درمان و درکنار کوشش همه دست اندرکاران برای بهبودی و بازگشت به جامعه بسیار مهم است.


افزودنی است : معاون قضایی داستان کشور ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز جامع درمان و بازتوانی در جلسه برگزار شده با حضور معتادان در حال بهبودی به شرایط بسیار مناسب مرکز و همت جمعی استان و کارکنان مرکز در جهت کمک به بهبوی بیماران اشاره کرد.                                                     

کد خبر 32555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد