رسالت اصلی بهزیستی  جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: باتوجه به اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان اجتماعی محور است، می‌بایست رسالت اصلی خود که جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را دنبال کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری پانا، امین شاهرخی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان تهران بیان کرد: مددجویان تحت حمایت بهزیستی در استان تهران ۲۵۰ هزار نفر است که شامل زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، افراد دارای معلولیت در مراکز روزانه و شبانه، سالمندان، معتادان متجاهر و غیر متجاهر است و می‌توان گفت طی یکسال گذشته علی‌رغم مشکلات موجود مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی به موقع پرداخت و موفق به افزایش ۲۰ درصدی آن تا پایان سال بودیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران افزود: به منظور کمک به جامعه هدف بهزیستی در اسفند ماه سال گذشته شاهد جذب ۵ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان بودیم و همچنین بیش از ۱۳۰ میلیاردتومان از سوی این بنیاد به حساب مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی واریز شده است.

شاهرخی ادامه داد: بعد از جذب مبلغ ۵ میلیارد تومان باتوجه به اینکه اطلاعات مددجویان در سامانه مربوطه ثبت شده است طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مددجویانی که دچار ضایعه نخاعی هستند ۲۵۰ هزار تومان برای تهیه و تامین اقلام بهداشتی در ایام شیوع ویروس کرونا پرداخت گردید.

او اظهار کرد: حوزه اجتماعی بهزیستی شامل هزار ۶۰ مرکز است که عمده آن را مهدکودک‌ها تشکیل داده و قرار بر واگذاری آن است، از این تعداد ۸۰۰ مرکز را مهدکودک‌ها، ۲۰۰ مرکز کلینیک مددکاری و ۶۰ مرکز به عنوان مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست فعال هستند و ۱۲ هزار ۵۰۰ زن سرپرست‌خانوار، ۴ هزار دانش آموز و همچنین ۶۲۸ دانشجو تحت حمایت سازمان بهزیستی استان تهران است.


این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه پیشگیری شاهد فعالیت ۹۱۵ مرکز هستیم که بخش عمده آن مراکز مشاوره تشکیل داده، تصریح کرد: در حوزه توانبخشی ۳۰۷ مرکز فعال است که از این تعداد ۹۰ مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن، حدود ۱۳۰ مرکز روزانه است.


مدیر کل بهزیستی استان تهران در خصوص وظیفه کمیته ماده ۱۶ بهزیستی استان تهران گفت: باز شدن مراکز نگهداری در ابتدای سال منجر به نابسامانی چهره شهر شد و کمیته ماده ۱۶ بهزیستی با غربالگری حدود ۱۸ هزار معتاد متجاهر و نگهداری ۷ هزار نفر در مراکز بهزیستی نقش بسزایی در ثبات این موضوع دارد.

وی با اشاره به راه اندازی یکی از مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد افزود: با هم‌اندیشی صورت گرفته به منظور کاهش اعتیاد شاهد افتتاح مراکز پرهیز مدار مبتنی بر حرفه آموزی، ایجاد اشتغال بودیم که به صورت پایلوت در شهریار قرار دارد و در یک ماه گذشته در سراسر کشور ۳۰ مرکز درمان که منجر تاثیر گذاری ۴۰ درصدی در درمان اعتیاد شد، افتتاح گردید.

شاهرخی با تاکید بر جذب و حمایت کودکان کار بیان کرد: اقداماتی در راستای حمایت و جذب این کودکان صورت گرفته اما شروع آن با محدودیت‌هایی مواجه است که در هر صورت همکاران ما فعالیت خود را ادامه داده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت حدود ۵ ماه، امروز ۶۲۸ کودک شناسایی و جمع‌آوری شده و به منظور توانمندسازی خانواده‌های آنان اقدامات لازم صورت گرفته و هر شهروند می‌تواند به منظور کمک به این قشر آسیب‌پذیر با شماره‌گیری ۱۲۳( اورژانس اجتماعی )و یا کمک از طریق حساب مشارکت‌های بهزیستی استان سهمی در این راستا داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در آینده نزدیک شاهد افتتاح مراکز مثبت زندگی در سطح بهزیستی کل کشور توسط رئیس جمهور خواهیم بود که ۲۲ خدمت را به جامعه هدف انجام ‌می‌دهند.

کد خبر 32549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد