برگزاری جلسه کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات مراکز ارومیه

با حضور مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی، رییس بهزیستی شهرستان ارومیه، کارشناسان و اعضای کارگروه عملیاتی جهت بررسی مسایل و مشکلات مراکز مثبت زندگی شهرستان ارومیه 10 اسفند سال جاری جلسه ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ در ابتدای جلسه دکتر سعید فریور مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی خط مقدم خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی است، گفت: گروه‌های هدف بهزیستی دارای مشکلات جسمی و حرکتی و شرایط خاصی هستند که مراکز مثبت زندگی نیز با هدف تسهیل دسترسی به خدمات برای این افراد راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی محله محور است، افزود: با راه اندازی این مراکز، 22 خدمت سطح اول بهزیستی در شهرها و روستاها به شکل منطقه‌بندی شده و در کوتاه‌ ترین زمان و نزدیک ‌ترین مکان به محل زندگی مددجویان و افراد دارای معلولیت ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی افزود: تردد آسان و سهولت دسترسی را از مهمترین مزایای این مراکز برشمرد و گفت : طراحی و اجرای الگوی ارائه متمرکز خدمات سازمان بهزیستی بر بستر IT که تسهیل دسترسی گروههای هدف و عموم مردم به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری و در نهایت توزیع عادلانه خدمات و افزایش رضایتمندی را موجب شود با تاسیس این مراکز در دستورکار قرار دارد .

وی با بیان اینکه در تمامی 17 شهرستان بر اساس تعداد پرونده ها برای مراکز مثبت زندگی مجوز صادر شده است افزود: تاکنون 22723بازدید از منزل مددجویان توسط مددکاران مراکز مثبت زندگی در سطح استان انجام گرفته است.

دکتر فریور در ادامه عنوان کرد: بیشترین تعداد مراکز مثبت زندگی مجوز داده شده استان ، در شهرستان ارومیه به تعداد 25 مرکز بوده است . 

گفتنی است در ادامه جلسه ضمن ارائه عملکرد شهرستان ارومیه نسبت به بررسی مسایل و مشکلات شهرستان اقدام و جهت حل مشکلات مراکز تصمیماتی اتخاذ شد.

کد خبر 32545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد