آگاهی داشتن از منابع بهزیستی می‌تواند در پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار موثر و تسهیل گر باشد

خط رایگان ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۰ شب پاسخگوی نیاز مخاطبان به خدمات مشاوره ای است و همشهریان می توانند اطلاعات مربوط به مراکز ترک اعتیاد در تمامی شهرستان های استان را از طریق این شماره دریافت نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: دکتر مسعود پایدار معاون توسعه امورپیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی صدای شهر گفت: پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است.اگر ما بتوانیم از اعتیاد پیشگیری کنیم، سایر آسیب های اجتماعی وابسته به اعتیاد را نیز پیشگیری کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: آگاهی داشتن از منابع بهزیستی می‌تواند در پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار موثر و تسهیل گر باشد وخط رایگان ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۰ شب پاسخگوی نیاز مخاطبان به خدمات مشاوره ای است و همشهریان می توانند اطلاعات مربوط به مراکز ترک اعتیاد در تمامی شهرستان های استان را از طریق این شماره دریافت نمایند.

 
به گفته معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه، امروزه اعتیاد بار خیلی زیادی را بر دوش فرد و جامعه می گذارد و نزدیک به ۵۰ درصد از طلاق‌های جامعه در استان ما به اعتیاد ارتباط دارد وی خاطر نشان کرد: ما اعتقاد داریم که دسترسی به مواد مخدر نباید به شکل کنونی باشد اما همه چیز مربوط به دسترسی نیست و ما بیشتر به دنبال این هستیم که اولین مصرف هیچ گاه اتفاق نیافتد و مبنا بر پیشگیری است. در اولین مصرف فرد به دلیل ناآگاهی و بی اطلاعی در معرض مواد مختلف قرار می‌گیرد و او را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

پایدار با متولی خواندن دستگاه دولتی بعنوان بخشی از واقعیت پیشگیری از اعتیادبه معضل اعتیاد بعنوان یکی از چند آسیب مهم کشور اشاره کرد و یاد آور شد: در استان همه دستگاه‌ها متولی اعتیاد پایه کار هستند و تلاش زیادی برای کاهش آسیب اعتیاد انجام می‌شود
 دکتر مسعود پایدار گفت: گاهی برخی از همشهریان ممکن است در خصوص ترغیب فرد معتاد به منظور مراجعه به مراکز و اقدام به ترک اعتیاد سوالاتی داشته باشد که به این منظور خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ پاسخگویی مسائل مربوط به اعتیاد در سراسر کشور است.

 پایدار خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته سن نوجوانی و جوانی برای شروع مصرف مواد مخدر در نظر گرفته شده است اکثر نوجوانان وجوانانی که به سمت مواد مخدر رفته اند با مشکلات روانشناختی مواجهه بوده اند که می توان از طریق ارائه خدمات روانشناختی و ارتباط با مشاوران بهزیستی از طریق خط رایگان ۱۴۸۰ از تشدید آن و منتهی شدن به آسیب خانمان سوز اعتیاد پیشگیری کرد .

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: اگر درمان اعتیاد را به درمان دارویی محدود کنیم این صرفا یک جایگزینی است و فقط یک روش درمانی است اما کافی نیست و درمان دارویی هم باید به مرور زمان قطع شود اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به هنین منظور مرکزی را به عنوان مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد راه‌اندازی کرده است که علاوه بر درمان دارویی آموزش نیز در کنار درمان اتفاق می افتد و در مرحله بعد که از اهمیت بسزایی هم برخوردار است اشتغال و بازتوانی فرد معتاد است که در این مراکز جامعه اعتیاد جنبه های مختلف درمانی و بازتوانی در نظر گرفته می شود.

دکتر مسعود پایدار گفت: در ۱۱ ماه گذشته نزدیک به ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۱۵۴ بهبود یافته پرداخت شده است به این نقطه قوتی در زمینه بازتوانی آنان محسوب می شود وی در پایان یادآور شد: بهزیستی استان کرمانشاه این آمادگی را دارد تا در زمینه اعتیاد و راهکارهای درمان آن از طریق صدای مشاور به شماره رایگان ۱۴۸۰ پاسخگوی تمامی سوالات همشهریان عزیز در زمینه های اعتیاد، طلاق، تحصیلی، افکارخودکشی و... باشد.

کد خبر 32512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد