۳۲ مرکز «مثبت زندگی» در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند/ ارجاع ۹۳ درصد پرونده‌های مستمری‌بگیران بهزیستی به این مراکز

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲ مرکز «مثبت زندگی» در استان فعال شده‌ است، گفت: ۲۲ خدمت از مجموع فعالیت‌های بهزیستی بر عهده این مراکز قرار گرفته است.

نرگس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه مراکز مثبت زندگی از آبان ماه امسال شروع به کار کردند، گفت: ۲۲ خدمت از مجموع فعالیت‌های بهزیستی بر عهده این مراکز قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مراکز مثبت زندگی به دلیل نزدیکی به محل زندگی مددجویان و ارتباط بیشتر با آن‌ها در ارائه مطلوب خدمات کارایی بیشتری دارند.

وی، افزایش کیفیت و کمیت خدمت‌رسانی به مددجویان، کاهش رفت‌وآمد مددجویان و دسترسی آسان‌تر به خدمات، تقویت رویکرد خانواده و اجتماع محور و کاهش هزینه‌های تمام شده خدمات بهزیستی را از جمله مزایای مراکز مثبت زندگی عنوان کرد.

عسگری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲ مرکز مثبت زندگی در چهارمحال و بختیاری فعال شده‌اند، افزود: این مراکز توسط بخش غیردولتی و با به کارگیری نیروهای جدید در استان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۱۸ مددکار در این ۳۲ مرکز مثبت زندگی به کارگیری شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به هر مرکز از حداقل ۱۵۰ تا حداکثر ۴۵۰ پرونده واگذار می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر۹۳ درصد پرونده‌های مددجویان مستمری‌بگیر بین مراکز توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های مستمری‌بگیر استان ۱۳ هزار و ۵۵۲ مورد است که بیش از ۱۲ هزار نفر به مراکز مثبت زندگی ارجاع داده شده است، گفت: در حال حاضر فقط پرونده‌های مستمری‌بگیر به این مراکز ارجاع داده می‌شود اما با گذشت زمان پرونده مددجویان دیگر نیز به این مراکز سپرده خواهد شد.

عسگری با اشاره به اینکه قطعا با واگذاری بیشتر پرونده‌ها تعداد مراکز مثبت زندگی در چهارمحال و بختیاری افزایش خواهد یافت، توضیح داد: در حال حاضر مراکز مثبت زندگی استان ما با انجام ۹۳ درصد از پرونده‌های واگذار شده رتبه اول کشور را داراست.

کد خبر 32510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد