بعد از ترک اعتیاد تمام نیازهای فرد را حل کنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید خانه‌های بهزیست را ‌با فرهنگی متفاوت و صحیح انجام دهیم، گفت: وقتی افراد ترک اعتیاد می‌کنند باید کُل نیازهای او را حل کنیم و مهم‌تر از همه به افراد به دیده تحقیر نگاه کنیم چون هیچ‌گاه بزرگ نمی‌شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری فارس، علی آقامحمدی در مراسم افتتاح خانه زیست در محله باغ آذری اظهار کرد: برای نجات جامعه و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی باید اقدامات پیشگیرانه درست و خوب انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه بهزیستی باید زیست را هدف قرار دهد، گفت: باید خانه‌های بهزیست را ‌با فرهنگی متفاوت و صحیح انجام دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با به کارگیری و بسیج همه نیروها و افراد یک محله خودکفایی انجام گیرد، ادامه داد: اگر حتی تیم پزشکی خوبی در محله وجود ندارند از خود فرزندان محله نامزد کنیم که درس پزشکی و پیراپزشکی و غیره بخوانند و بحث‌های مربوط به سبک زندگی و کارهای اجتماعی را دقیق هدف‌گذاری و تبیین کنیم. 

آقامحمدی یکی از اشکالات جامعه را دور انداختن چیزی که مشکل‌دار است برشمرد و افزود: قدیم اصلاً این‌طور نبود و ما باید آموزش دهیم چیزی را تا می‌شود دور نریزیم و بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه انسان‌ها را هم نباید کنار بگذاریم، اضافه کرد: هیچ وقت با معیوب و غیرمعیوب دودستگی به وجود نیاوریم چرا که غیر معیوب به جز چهارده معصوم نداریم و اگر کسی گمان می‌برد بی‌عیب است عیب خود را پوشانده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر عیب‌هایی بزرگ شد بقیه موارد دیده نمی‌شود، عنوان کرد: اعتیاد به مواد مخدر بسیار برای جامعه مورد توجه است در حالی که اعتیاد به دروغ، مال مردم خوری، کم فروشی و یا حتی سیگار دیده نمی‌شود که بسا اثرات بعضی از این اعمال مخرب‌تر از مواد مخدر باشد.

آقا محمدی با بیان اینکه زیست قاعده می‌خواهد و باید با طرح ریزی برای مسائل و مشکلات قواعد را به آن برگردانیم، خاطرنشان کرد: باید این محله را با خود اهالی محل سامان دهیم، پهنه بندی و شهردار کوچه انتخاب کنیم و بعد با مشخص شدن تقاضاها و نیازهای محله و تعیین بودجه هر دستگاهی مشخص وظیفه خود را انجام می‌دهد.

وی به اهمیت پیشگیری و آموزش اشاره کرد و گفت: تیم بزرگی از شهرداری، آموزش و پرورش، پزشکان، بهزیستی و غیره برنامه بنویسند و با بررسی و تحلیل وضعیت موجود تغییراتی را که رخ می‌دهد ثبت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به نوعی بیندیشیم که فرزندان این محلات به معنای واقعی بزرگ شوند، یادآور شد: امیدوارم سال آینده محله‌ای بسیار متفاوت با ارتباطات و سرمایه‌های مختلف داشته باشیم.

آقا محمدی بر استفاده از ظرفیت عظیم بازنشستگان در محلات تأکید کرد و افزود: وقتی افراد ترک اعتیاد می‌کنند باید کُل نیازهای او را حل کنیم و مهم‌تر از همه به افراد به دیده تحقیر نگاه کنیم چون هیچ‌گاه بزرگ نمی‌شوند و اگر هر انسان را جانشین خدا بشناسیم و بدانیم که ویژگی بزرگی دارند که توانسته‌اند با فقر زندگی کنند.

وی اضافه کرد: این افراد بسیار قدرتمند بوده‌اند که منحرف نشده‌اند و راه خلاف نرفتند؛ اگر از دور ریختنی‌ها استفاده کرده‌اند، چرخی گاری بساطی برای خود راه انداخته‌اند باید با عظمت به آن‌ها نگاه کرد که کار برایشان عار نبوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه با دیده ترحم به کسی نگاه نکنیم و با اصول مبتنی بر مبانی علمی محله‌ای کاملاً متفاوت بسازیم، ابراز کرد: شرکت‌های دانش بنیان در این محله‌ها کار انجام دهند و استارتاپ‌های دانش‌آموزی را راه اندازند و فعالیت کنند.

آقامحمدی در پایان اظهار کرد: استاندارد زندگی را در ایران تغییر دهیم و راه آن نشان دادن الگوهای این چنینی است.

کد خبر 32498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد