لزوم مراجعه خانواده‌ها برای غربالگری اختلالات بینایی

معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: لازم است که هر سه سال یکبار کودکان تست غربالگری چشم دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی، اظهار کرد: تنبلی چشم اگر در زمان مناسب تشخیص داده شود قابل درمان است، اما اگر بعد از ۷ سالگی کودک یا نهایتا ۱۰ سالگی‌اش تشخیص داده شود، نمی‌توان اقدامی برای آن انجام داد.

وی ادامه داد: ۶۱۶ هزار و ۱۹۰ کودک در سال ۹۸ غربالگری چشم شدند و ۱۸ هزار و ۴۲۹ کودک بیمار و ۲۵۷۳ کودک دچار تنبلی چشم بودند.

فتاپور گفت: با دخالت‌های انجام شده هر ساله ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از بار مالی اضافه شده به جامعه برای نگهداری یک کودک مبتلا به تنبلی چشم جلوگیری می‌شود.

معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران بیان کرد: در سال جاری به دلیل مسائل کرونا در حدود ۶۰ درصد کودکان غربال شده‌اند که شامل ۳۷۴ هزار و ۷۹۰ کودک بوده‌اند و ۱۶۰۰ کودک مبتلا به تنبلی چشم نیز تاکنون شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به لزوم مراجعه خانواده‌ها برای غربالگری تنبلی چشم، خاطرنشان کرد: لازم است هر سه سال یکبار کودکان برای غربالگری چشم به مراکز غربالگری مراجعه کنند، اما متأسفانه با عدم مراجعه خانواده‌ها برای غربالگری مواجه هستیم.

کد خبر 32494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد