شناسایی ۳۹۲ کودک کار در استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال ۳۹۲ کودک کار شناسایی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان از شناسایی ۳۹۲ کودک کار در ۱۰ ماهشناسایی ۳۹۲ کودک کار در استان قزوین نخست امسال خبر داد و گفت: ۱۸۳ نفر از آن‌ها در مراکز جذب و پذیرش شده اند.

به گفته وارثی، تاکنون ۵ هزار و ۵۴۴ خدمت مددکاری به کودکان کار و خانواده آنان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: به منظور توانمندسازی خانواده، برای تامین سرمایه اولیه اشتغال مبلغ ۳۸۳ میلیون ریال به ۱۳ والدین تخصیص داده شده است.

او اضافه کرد: همچنین در این زمینه، به منظور کمک هزینه و بازسازی مسکن، مبلغ ۷۲۰ ریال به ۴ خانواده و کودکان کار و به ۵ خانواده کودکان کار مبلغ بیش از ۵۹ میلیون ریال برای کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه با اشاره به تلاش مددکاران در جهت حرفه آموزی، کاریابی برای مددجو و خانواده گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال، طی بررسی و استعدادیابی از کودکان و خانواده آنان، ۲۶ کودک و ۱۶ خانواده (پدر یا مادر) برای آموزش دوره‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال به اداره کار معرفی شده اند.

وارثی، شناسایی و جذب خیرین و نظارت بر خانواده کودکان خیابانی و انجام مداخلات تخصصی در موارد لازم را از دیگرخدمات مددکاری بیان کرد.

کد خبر 32449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد